У дисертаційній роботі з’ясовано сучасний стан досліджуваної проблеми; розкрито психолого-педагогічні особливості навчання математики як загальноосвітньої дисципліни студентів коледжів і використання ІКТ у навчальному процесі; визначено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови ефективної організації навчання математики студентів коледжів з використанням ІКТ; розроблено методику реалізації визначених педагогічних умов у процесі навчання математики в коледжі та створено відповідне методичне забезпечення; експериментально перевірено дієвість та ефективність розробленої методики.
Результати дослідження можуть бути використані для організації навчання математики як загальноосвітньої дисципліни у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації.
In thesis is analyzed the current state of these problems research; considered psycho-pedagogical features of teaching mathematics with ICT; identified effective pedagogical conditions of teaching mathematics with ICT; described how to create a unified information space through which the college implemented mathematics teaching organization; given examples of appropriate using ICT as traditional and innovative methods of mathematics teaching in colleges; defined some features of controlling knowledge and skills of colleges students and possibility to control it with ICT; proposed construction and implementation of individual training colleges trajectories.
Results can be used to organize mathematics learning as a secondary discipline in institution of higher education I-II levels of accreditation. Developed in these materials will be useful not only for teachers of higher education, but for high school teachers and for pedagogical universities students.