DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7993
Title: Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю
Authors: Чепішко, Олександра Ігорівна
Keywords: професійна свідомість майбутнього вчителя
професійна свідомість майбутнього вчителя
професійна свідомість майбутнього вчителя
професійні значення та смисли
професійна мотивація
готовність до професійного саморозвитку
педагогічна спрямованість
особистісні цінності
психолого-педагогічна програма розвитку професійної свідомості
а future teacher’s professional consciousness
professional meanings and senses
readiness for the professional self-development
professional orientation
professional orientation
psychological-and-pedagogical program of the professional consciousness development
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П.Драгоманова
Citation: Чепішко, Олександра Ігорівна. Психологічні умови розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів соціогуманітарного профілю : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. І. Чепішко ; наук. кер. Н. Ф. Шевченко ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20 с.
Abstract: У дисертації, присвяченій вивченню психологічних умов розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів, здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження проблеми в зарубіжній та вітчизняній психології; визначено сутність поняття «професійна свідомість майбутнього вчителя»; теоретично обґрунтовано психологічні умови її розвитку у процесі професійної підготовки. Емпірично досліджено особливості та динаміку розвитку професійної свідомості студентів педагогічних спеціальностей соціогуманітарного профілю. Визначено критерії (привласнення понять та категорій педагогіки; суб’єктивація професійних мотивів, інтересів, цінностей; осмисленість професійного простору діяльності), прояви та рівні (оптимальний, необхідний, критичний, неприпустимий) розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів на окремих етапах навчання. Експериментально доведено можливість розвитку професійної свідомості майбутніх вчителів шляхом цілеспрямованої актуалізації психологічних умов, що веде до розвитку її структурних компонентів − значень, смислів, чуттєвої тканини.
The dissertation is devoted to the study of psychological conditions of future teachers’ professional consciousness development. Different scientific approaches to the researched problem in foreign and native psychology have been theoretically analyzed; the content of the concept “professional consciousness of a future teacher” has been revealed; psychological conditions of its development have been theoretically grounded. Features of professional consciousness development of future pedagogues of social-and-humanitarian profile have been empirically investigated. Criteria (appropriation of concepts and categories of pedagogy; subjectivation of professional motives, interests and values; meaningfulness of the professional activity space), сharacteristics and levels (inadmissible, critical, necessary, optimal) of the students’ professional consciousness development at various stages of training have been identified. There has been experimentally proved that in case of the proper actualization of the psychological conditions, the structural components of professional consciousness – meanings, senses, sensual texture − are exposed to developmental effects, which leads to the growth of the entire future teachers’ professional consciousness.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7993
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chepishko.pdf353.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.