У дисертації науково обґрунтовано методику розв’язування міжпредметних задач у процесі навчання фізики у сучасній загальноосвітній школі в умовах її диференціації та інтеграції знань. Показано, що інтеграція в науці і практиці є передумовою реалізації у навчанні міжпредметних зв’язків; розглянуті психолого-педагогічні і методологічні засади здійснення міжпредметних зв’язків природничо-математичних дисциплін; досліджено задачний підхід до побудови процесу навчання на міжпредметній основі. Виявлено організаційно-дидактичні та методичні умови ефективності та результативності використання задач з міжпредметним змістом, проаналізовані уроки розв’язування задач, спрямовані на реалізацію міжпредметних зв’язків. Основні результати дослідження впроваджені у процес навчання фізики учнів середньої загальноосвітньої школи. Розроблено систему задач з міжпредметним змістом, які пройшли багаторічну апробацію у середніх школах м. Запоріжжя.
Диссертация посвящена методике обучения школьников решению физических задач с межпредметным содержанием с учетом инновационных процессов, протекающих в средней общеобразовательной школе в условиях дифференциации и интеграции знаний. Результаты интеграции науки должны найти свое отражение в основных компонентах структуры содержания среднего образования каждого учебного предмета: в системе знаний, которая качественно преобразуется на основе межпредметных связей; в системе умений, приобретающих специфику познавательной деятельности, реализующей межпредметные связи. Актуальность проблемы межпредметных связей обуславливается их значением в учебно-воспитательном процессе.
In the dissertation the technique of the decision of intersubject tasks is scientifically proved during training to physics in a modern comprehensive school in conditions of her differentiation and integration of knowledge. Is shown, that the integration in science and practice is the precondition of realization in training intersubject connections; the considered psychology-pedagogical and methodological bases of realization of intersubject connections nature-mathematics of disciplines; is investigated tasks the approach to construction of process training on an intersubject basis. The analysed lessons of the decision of tasks directed on realization of intersubject connections are revealed organization-didactings both methodical conditions of efficiency and productivity of use of tasks with the intersubject contents. The basic results of research entered in process of training to physics of the schoolboys of an average comprehensive school. The system of tasks with the intersubject contents is developed which has passed long-term approbation in high schools of. Zaporozhye.