Дисертація присвячена проблемі формування комп’ютерної грамотності майбутніх учителів початкової школи в процесі фахової підготовки. Проаналізовано стан розробки проблеми в науково-педагогічній і методичній літературі. Визначено критерії сформованості комп’ютерної грамотності вчителя початкової школи.
Розроблена модель формування комп’ютерної грамотності майбутніх учителів спеціальності “початкове навчання”, що окреслює взаємозв’язки компонентів даної системи, умов та принципів підготовки майбутнього вчителя в процесі формування комп’ютерної грамотності.
Ефективність моделі формування комп’ютерної грамотності майбутніх учителів початкової школи та впровадження в навчальний процес спецпрактикуму “Інформаційні технології у професійній підготовці вчителя початкової школи” доведено кількісними та якісними показниками формувального експерименту.
The dissertation is devoted to questions of formation of computer literacy of the teacher to be of elementary school during vocational training on a speciality “Elementary education”. Computer literacy is a complex multifunctional system with numerous connections between its components. It is proved, that the essence of concept “computer literacy of the teacher to be in elementary school” is treated from positions of a parity of concepts “literacy”, “erudition”, “professional competence”, “culture”, “mentality”, therefore there are different fillings of its contents. Stages of computer literacy formation of the teacher to be in elementary school are as follows: propaedeutic, basic, integrally-methodical and practically-reflexive.
Efficiency of use of model of computer literacy’ formation of the teachers to be in elementary school has been proved by quantitative and qualitative indicators of forming experiment.