Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню проблеми формування у школярів орфографічних навичок в умовах інтерферу-ючих впливів, спричинених мовленнєвим середовищем. Аналізується нова кон-цепція навчання орфографії в сучасній школі, згідно з якою подається методична система, що передбачає порядок роботи, пов’язаний з послідовними етапами на-вчальної діяльності, які складають структуру вироблення орфографічних умінь і навичок. Базові поняття й опорні знання школярів з орфографії, різних розділів української мови, загальнолінгвістичні відомості з діалектології і російської мо-ви є елементами цієї системи, що зв’язані між собою й аналізуються нами як цілісне утворення.
Предложенная методика обучения орфографии успешно прошла опытное испытание. Результаты педагогического эксперимента подтвердили эффектив-ность разработанной методики. Исследованием установлено: уровень правопис-ной грамотности школьников возрастет, если в процессе обучения орфографии учитывать силу влияния диалектной среды; систематически применять сопоста-вительный анализ характерных украинскому и русскому языкам правописных яв-лений; формировать у школьников орфографические навыки, придерживаясь по-этапной последовательности выполнения орфографических действий.