Дисертацію присвячено проблемі підготовки майбутнього вчителя до організації музичного пізнання в початкових класах. Подано аналіз базових понять дослідження та висвітлено їхню сутність, виходячи з потреб особистісно зорієнтованого, гуманістичного навчання. Обгрунтовано значення ідей гуманістичної психології, феноменології, роль рефлексії, внутрішньодіалогового мислення у пізнанні музичного мистецтва. Визначено критерії та рівні готовності студентів до організації рефлексивної музично-пізнавальної діяльності. Розроблено й апробовано поетапну методику психолого-педагогічної підготовки студентів до організації музичного пізнання в початковій школі.
Диссертация посвящена проблеме подготовки будущих учителей к организации музыкально-познавательной деятельности учащихся начальных классов. Проанализирована сущность понятия “музыкально-познавательная деятельность” в контексте гуманистического, личностно ориентированного обучения. Исследовано значение идей гуманистической психологии, феноменологии, герменевтики, прагматизма как теоретической основы реализации личностно ориентированного подхода к музыкальной педагогике. Именно эти идеи раскрывают сущность музыкально-познавательной деятельности как таковой, что в значительной степени зависит от творческой самостоятельности реципиента, его способности к индивидуальному, ассоциативному толкованию художественных образов, нестандартному решению проблем музыкального познания.
The dissertation deals with the problem of training of future teacher for organization of musical cognition in junior forms. The main terms of research are analized here and their essence is considered according to the needs of person-orientated, humanistic education. The meaning of ideas of humanistic psychology, phenomenology, the role of reflection and inner dialogue thinking in cognition of musical art are motivated. The criteria and levels of preparation of preparation of students for organization of reflexive musical cognitive activity are defined. Methods for every stage of psychological and pedagogical training of students for organization of musical cognition in primary school are worked out and approved.