У дисертації науково обґрунтовано концептуальні підходи до розробки змісту й організації процесу формування у студентів професійних мовленнєвих умінь; уточнено сутнісні характеристики провідних дефініцій: “мовленнєві уміння”, “мовленнєва підготовка”, “педагогічне мовлення”, “мовленнєва діяльність”, “мовленнєва культура”; розроблено дидактичну модель процесу формування у майбутнього вчителя мовленнєвих умінь, яка полягає в упорядкуванні процесу мовленнєвої підготовки і модифікації його відповідно до мети і змісту навчання студентів та їхньої базової освіти; визначено основні критерії й показники мовленнєвої підготовки майбутнього фахівця; доведено ефективність науково-методичної системи формування культури професійного мовлення майбутнього спеціаліста.
Работа является теоретико-экспериментальным исследованием проблемы речевой подготовки будущего учителя в контексте его педагогического мастерства. В диссертации освещены вопросы, касающиеся теории и практики речевой подготовки студентов нефилологических специальностей высших учебных педагогических заведений, обоснована концепция речевой подготовки как общедидактическая проблема, определена и разработана система педагогических условий, обеспечивающих эффективную речевую подготовку студента за период его обучения в высшей педагогической школе.
The dissertation presents scientifically grounded concepts for developing the content and organisation of the process of forming the students’ professional language skills; specifies the essential characteristics of the leading definitions: “language skills”, “language training”, “pedagogic language”, “language activity”, “language culture”; presents its own didactic model of the process of forming a future teacher’s language skills, which regulates the language training process and modifies it with regard to the aim and content of the students’ training and their basic education; defines the main criteria and characteristics of a future specialist’s language training; proves the efficiency of a scientific and methodological system of forming a future specialist’s professional language culture.