Дисертація містить дослідження теоретико-методологічних, організаційних і навчально-методичних аспектів краєзнавчої підготовки студентів вищих педагогічних навчальних закладів. На прикладі краєзнавчої педагогічної освіти проведена конкретизація загальної методології системного аналізу складних соціокультурних явищ. Визначення сутності, призначення, внутрішньої будови, тенденцій розвитку краєзнавчої педагогічної освіти дає можливість на практиці конструювати стратегію побудови її структурних компонентів та здійснювати ефективне управління ними.
Диссертация содержит исследованиє теоретико-методологических, организационных и учебно-методических аспектов краеведческой подготовки студентов педагогических высших учебных заведений. На примере краеведческого педагогического образования проведена конкретизация общей методологий системного анализа сложных социокультурных явлений. Определение сущности, назначения, внутреннего строения, тенденций развития краеведческого педагогического образования дает возможность на практике конструировать стратегию построения его структурных компонентов и осуществлять эффективное управление ими.
The thesis contains the research of theoretical, methodical, organizational and teaching-methodical aspects of higher pedagogical educational establishment’s students for local lore activity. The definition of essence, usage, intire structure, the tendencies of local lore pedagogical education development gives the opportunity to build the strategy of components structure in practice and to carry out their effective governing. Evolving the theoretically granted model of teachers education concerning local customs and traditions made it possible to create an individual approach to the methodological system. Pedagogical staff can evolve their own approach to solve the problem of education based on local customs and tradition after mastering the technique of the system.