У дисертації досліджується проблема формування музично-педагогічної культури майбутніх учителів музики в умовах додаткової спеціалізації на педагогічних факультетах. Інтерпретовано поняття ''музично-педагогічна культура вчителя'', розкрито теоретичні аспекти формування музично-педагогічної культури майбутніх учителів музики початкових класів, доведено залежність ефективності формування музично-педагогічної культури майбутніх учителів від доцільної організації художньо-пізнавальної, музично-виконавської та навчально-педагогічної діяльності, проаналізовано педагогічні проблеми формування музично-педагогічної культури студентів, визначено критерії та рівні сформованості музично-педагогічної культури майбутніх учителів, розроблено методику формування музично-педагогічної культури студентів педагогічних факультетів на основі художньо-педагогічного спілкування, виявлено умови, які сприяють її формуванню у процесі професійної підготовки.
В диссертации исследуется проблема формирования музыкально-педагогической культуры будущих учителей музыки в условиях дополнительной специализации на педагогических факультетах. В работе уточнена сущность понятия
"музыкально-педагогическая культура", осуществлен анализ педагогических проблем формирования музыкально-педагогической культуры студентов, определены критерии и уровни сформированности музыкально-педагогической культуры будущих учителей, выявлены условия, способствующие формированию музыкально-педагогической культуры в процессе профессиональной подготовки. Музыкально-педагогическая культура учителя рассматривается как составная часть его духовной культуры, интегрирующая способность осуществлять музыкальное образование детей на основе деятельности художественно-педагогического общения. В структуре музыкально-педагогической культуры выделяются пять подсистем: мотивационная, информационная, операциональная, оценочная и коммуникативная. Условное их выделение позволяет проследить за формированием музыкально-педагогической культуры будущего учителя.
In the thesis the problem of forming of musical-pedagogical culture of the future teachers of music in the conditions of supplementary specialization in the pedagogical faculties is researding. The author defined more precisely the essence of notion of
musical-pedagogical culture, analysed the pedagogical problems of forming of
musical-pedagogical culture of the studens, determined the criterions and levels of formed musical-pedagogical culture of the future teathers, revealed the conditions, wich assist to its forming in process of the professional preparation. In the thesis the author improved and experimentally checked the didactic model of forming of musical-pedagogical culture, directed the information about its effection.