DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7889
Title: Пропедевтична робота з підлітками, схильними до девіантної поведінки, на уроках трудового навчання в загальноосвітній школі
Authors: Андронюк, Тетяна Анатоліївна
Keywords: девіантна поведінка
агресивна поведінка
трудове навчання
ділова гра
девиантное поведение
агрессивное поведение
трудовое обучение
деловая игра
deviant behavior
aggressive behavior
handicrafts and workshop classes
bossiness game
Issue Date: 2002
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Андронюк, Тетяна Анатоліївна. Пропедевтична робота з підлітками, схильними до девіантної поведінки, на уроках трудового навчання в загальноосвітній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.А. Андронюк ; наук. кер. В. К. Сидоренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 18 с.
Abstract: Дисертація присвячена дослідженню проблеми пропедевтичної роботи з підлітками, схильними до девіантної поведінки, на уроках трудового навчання. В роботі проаналізовано загальні психолого-педагогічні умови впливу ігрової діяльності на пропедевтику агресивної поведінки підлітків, розроблена методика пропедевтики агресивності учнів, яка передбачає включення комплексу ділових ігор на уроках трудового навчання. Процес пропедевтики агресивної поведінки підлітків спирається на наявність об’єктивної інформації про причини та форми прояву відхилень у поведінці учнів; зацікавленості учнів в результатах навчальної діяльності; самостійності та значущості своєї трудової діяльності; відповідальності за виконану роботу. Основні результати дослідження знайшли застосування в практиці роботи загальноосвітньої школи.
Диссертация посвящена вопросам пропедевтической работы с подростками, предрасположенными к девиантному поведению на уроках трудового обучения. В диссертационной работе анализируются особенности агрессивного поведения учеников подросткового возраста, причины возникновения отклонений в их поведении и состояния пропедевтической работы с учениками в практики общеобразовательной школы. В работе выделены общие психолого-педагогические условия влияния игровой деятельности на пропедевтику агрессивного поведения подростков, разработана методика пропедевтики агрессивности учеников, которая предусматривает включение комплекса деловых игр на уроках трудового обучения. Наиболее значимыми факторами агрессивного поведения подростков есть: влияние семьи, сверстников и, по нашему убеждению, средства массовой информации. Подростки учатся агрессивному поведению с помощью прямых подкреплений так же, как и путем наблюдением агрессивных действий. Обоснованы и приведены в работе причины агрессивных проявлений в поведении подростков, такие как: социальная незрелость и физиологические особенности человека, который формируется, то есть осложнения социальной адаптации; ошибки семейного воспитания; конфликты в общении со сверстниками и учителями; негативное влияние средств массовой информации.
Dissertation is devoted to the propaedeutical issues on teaching teenagers predisposed to deviant behavior on handicraft and workshop classes. There are common psychological and pedagogical conditions of influencing aggressive teenagers using games; workout on propaedeutical of aggressive pupils including conduction of business games during the lessons. Propaedeutical process of teenagers’ aggressive behavior is based on objective current information about the matter and forms while observing badly behavioring pupils; on how are they interested in their study progress; enthusiasm and importance of their activity; responsibility for the work done. Main results research found their implementation in practical work in comprehensive school.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7889
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Andronyuk.pdf177.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.