Дисертація присвячена питанню формування здорового способу життя студентської молоді у процесі факультативних занять з боротьби на поясах «Алиш». Розглянуто сучасні тенденції розвитку вітчизняної системи фізичного виховання у вищій школі; представлено стан та проблеми формування здорового способу життя студентів; розкрито особливості застосування єдиноборств у формуванні здорового способу життя молоді; подано коротку характеристику боротьби на поясах «Алиш» як одного із сучасних національних видів єдиноборств. Проаналізовано мотиваційний, фізичний та психоемоційний стан сучасного студентства. Теоретично обґрунтовано, розроблено методику формування здорового способу життя студентів засобами боротьби «Алиш» та експериментально апробовано у позааудиторній фізкультурно-спортивній роботі, зокрема в умовах факультативних занять. Визначено організаційно-педагогічні умови ефективності формування здорового способу життя студентів у процесі фізичного виховання. Розроблено критерії оцінювання здорового способу життя студентської молоді та визначено відповідні рівні його сформованості.
The thesis work is devoted to the question of development of student youth’s healthy lifestyle in the process of facultative wrestling on belts “Alysh” activities.
Modern progress trends of national physical education in higher school are considered; condition and problems of development of students’ healthy lifestyle are presented; peculiarities of single combats’ use in development of healthy lifestyle of youth; short description of wrestling on belts “Alysh” as one of the modern national types of single combats is given.
Motivational, bodily and psychoemotional condition of modern students are analyzed.
The methodology of development of students’ healthy lifestyle by means of “Alysh” wrestling is theoretically justified, developed, and experimentally tried out as an out-of-school athletic and physical education work, in particular, in the form of facultative activity.
The organizational and pedagogical terms of efficiency of development of students’ healthy lifestyle in the process of physical education are determined. The evaluation criteria for healthy lifestyle of student youth are worked out and the corresponding levels of its formedness are determined.