DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 27 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7793
Title: Сучасні підходи до діагностики уяви у дітей з тяжкими порушеннями мовлення старшого дошкільного віку
Authors: Мороз, О. А.
Keywords: спеціальна психологія
діти старшого дошкільного віку
тяжкі порушення мовлення
специальная психология
дети старшего дошкольного возраста
тяжелые нарушения речи
special psychology
preschool children
general speech backwardness
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Мороз О. А. Сучасні підходи до діагностики уяви у дітей з тяжкими порушеннями мовлення старшого дошкільного віку / О. А. Мороз // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 135-140.
Abstract: У статті розглядається проблема формування та діагностики уяви у дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. Здійснено вивчення наукової літератури по темі дослідження. Проаналізовано та узагальнено наукові дані розробленості досліджуваної проблеми в загальній та спеціальній психолого-педагогічній літературі. Зазначено, що незважаючи на значну кількість наукової літератури, присвяченої вивченню уяви, деякі аспекти даного питання залишаються мало розробленими. Зокрема, недостатньо дослідженим є взаємозв‘язок розвитку мовлення і уяви в цілому. В основі нашої роботи було положено припущення про те, що мовленнєва патологія та особливості психічного розвитку дітей із загальним недорозвиненням мовлення негативно відображається на особливостях уяви, що приводить до якісного і кількісного відхилення в її розвитку. Висвітлені методики констатувального дослідження. Надалі ми працюємо над експериментальним вивченням особливостей уяви дітей із загальним недорозвиненням мовлення та виявлення особливостей уяви у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення.
В статье рассматривается проблема формирования и диагностики воображения у детей старшего дошкольного возраста с тяжелыми нарушениями речи. Осуществлено изучение научной литературы по теме исследования. Проанализированы и обобщены научные данные разработанности исследуемой проблемы в общей и специальной психолого-педагогической литературе. Указано, что несмотря на значительное количество научной литературы, посвященной изучению воображения, некоторые аспекты данного вопроса остаются мало разработанными. В частности, недостаточно исследованным взаимосвязь развития речи и воображения в целом. В основе нашей работы было положено предположение о том, что речевая патология и особенности психического развития детей с общим недоразвитием речи негативно отражается на особенностях воображения, что приводит к качественному и количественному отклонения в ее развитии. Освещены методики констатирующего исследования. В дальнейшем мы работаем над экспериментальным изучением особенностей воображения детей с общим недоразвитием речи и выявление особенностей воображения у детей старшего дошкольного возраста с общим недоразвитием речи.
The article discusses the problem of forming imagination in preschool children with general speech backwardness. Studying the scientific literature on the subject of the study is done. The scientific data of the problem in general and special psychological, educational literature is analyzed and summarized. It is noted that despite on the considerable amount of scientific literature concerned imagination study, some aspects of this issue aren't enough developed. In particular, the relationship of speech and imagination insufficiently researched. The assumption that speech pathology and special mental development of children with general speech backwardness has negative impact on the features of the imagination, leading to qualitative and quantitative variations in its development is laid in the basis of our work. In the future, we are working on an experimental study of the characteristics of children's imagination with the general backwardness of speech and identify characteristics of imagination in preschool children with general speech backwardness.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7793
Appears in Collections:Випуск 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moroz.pdf497.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.