DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 27 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7788
Title: Методичні основи системи спілкування за допомогою обміну картками
Authors: Лопатіна, Г. О.
Keywords: спілкування
альтернативна комунікація
система PECS
общение
альтернативная коммуникаци
система PECS
communication
alternative communication
system PECS
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Лопатіна Г. О. Методичні основи системи спілкування за допомогою обміну картками / Г. О. Лопатіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 110-113.
Abstract: У статті розглядається проблема навчання спілкування дітей з психофізичними порушеннями за допомогою альтернативних засобів комунікації, у тому числі за системою PECS. Здійснений аналіз поняття «спілкування» з психолого-педагогічних позицій. Зазначено, що в Україні неуклінно зростає кількість дітей з психофізичними порушеннями, а отже, існує нагальна потреба у застосуванні нових, альтернативних методик роботи з ними. Обгрунтована необхідність ретельної теоретичної та практичної підготовки фахівців та батьків до роботи з картками. Визначені основні цілі, засоби додаткової комунікації. Доведено, що навчання дітей із порушенням слуху; дизартрією, анартрією, апраксією; розумовою відсталістю; аутизмом; синдромом Дауна; прогресуючими захворюваннями; у разі захворювань або травм у результаті аварій або інсульту; при тимчасових обмеженнях мовлення за допомогою засобів альтернативної комунікації значно підвищує рівень їх соціалізації, покращує якість життя, розвиває самоповагу й надає можливість відчути себе повноцінною особистістю. Схарактеризовані основні етапи системи спілкування за допомогою обміну картками. Визначені основні правила, за допомогою яких можна уникнути труднощів під час навчання спілкування дітей з особливими потребами.
В статье рассматривается проблема обучения общению детей с психофизическими нарушениями с помощью альтернативных средств коммуникации, в том числе по системе PECS. Осуществлен анализ понятия «общение» с психолого-педагогических позиций. Отмечено, что в Украине увеличивается количество детей с психофизическими нарушениями, а следовательно, существует потребность в применении новых, альтернативных методик работы с ними. Обоснована необходимость тщательной теоретической и практической подготовки специалистов и родителей к работе с карточками. Определены основные цели, средства дополнительной коммуникации. Доказано, что обучение детей с нарушением слуха; дизартрией, анартрией, апраксией; умственной отсталостью; аутизмом; синдромом Дауна; прогрессирующими заболеваниями; в случае заболеваний или травм в результате аварий или инсульта; при временных ограничениях речи с помощью средств альтернативной коммуникации значительно повышает уровень их социализации, улучшает качество жизни, развивает самоуважение и дает возможность почувствовать себя полноценной личностью. Охарактеризованы основные этапы системы общения с помощью обмена карточками. Определены основные правила, с помощью которых можно избежать сложностей во время обучения общению детей с особыми потребностями.
The article deals with the problem of teaching children to communicate with psychophysical disorders using alternative means of communication, including in PECS. The analysis of the concept of "communication" with the psycho-pedagogical positions. It is noted that in Ukraine increased the number of children with mental and physical disorders, and hence there is a need for a new, alternative methods of working with them. The necessity of a thorough theoretical and practical training professionals and parents to work with the cards. The main objectives, means more communication. It is proved that the education of children with hearing impairments; dysarthria, anarthria, apraxia; mental retardation; autism; Down syndrome; progressive disease; in the case of illness or injury as a result of accidents or stroke; under the time constraints of speech by means of alternative communication significantly increases the level of socialization, improves quality of life, develop self-esteem and gives an opportunity to feel the full personality. Describes the main stages of the system of communication through the exchange of cards. The basic rules that can help you avoid problems while learning communication of children with special needs.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7788
Appears in Collections:Випуск 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lopatina.pdf394.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.