DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 27 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7787
Title: Щодо питання діагностики усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з розладами утистичного спектру
Authors: Літвінова, О. В.
Keywords: аутизм
процес діагностики
особливості діагностики
аутизм
процесс диагностики
особенности диагностики
autism
the process of diagnostics
peculiarities of diagnostics
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Літвінова О. В. Щодо питання діагностики усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з розладами утистичного спектру / О. В. Літвінова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 27. - C. 106-110.
Abstract: У статті розглядаються питання щодо діагностики усного мовлення дітей старшого дошкільного віку з розладами аутистичного спектру. Аналізуються різні підходи до процесу обстеження мовленнєвого розвитку даної категорії дітей. Проведено аналіз та систематизація діагностичних методик. Відмічено, що найбільш актуальними напрямками для повноцінної діагностики є нейропсихологічний та психолого-педагогічний. Узагальнено рекомендації щодо організації процесу обстеження мовленнєвого розвитку старших дошкільників з розладами аутистичного спектру. Виокремлено правила діагностичного етапу логопедичного обстеження. Зазначено умови здійснення даного процесу, які в подальшому стануть корисним для побудови програм з розвитку мовлення. Визначено основні напрямки обстеження усного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з разладами аутистичного спектру. Намічено основні параметри оцінювання, що дозволить виокремити як найбільш несформовані, так і найбільш збережені компоненти усного мовлення старших дошкільників з розладами аутистичного спектру і, грунтуючись на цьому, розробити корекційну програму.
В статье рассматриваются вопросы диагностики устной речи детей старшего дошкольного возраста с расстройствами аутистического спектра. Анализируются различные подходы к процессу обследования речевого развития данной категории детей. Проведен анализ и систематизация диагностических методик. Отмечено, что наиболее актуальными направлениями для полноценной диагностики является нейропсихологический и психолого-педагогический. Обобщены рекомендации по организации процесса обследования речевого развития старших дошкольников с расстройствами аутистического спектра. Выделены правила диагностического этапа логопедического обследования. Указаны условия осуществления данного процесса, которые в дальнейшем станут полезным для построения программ по развитию речи. Определены основные направления обследования устной речи у детей старшего дошкольного возраста с разладами аутистического спектра. Намечены основные параметры оценивания, что позволит выделить как наиболее несформированные, так и наиболее сохранившиеся компоненты устной речи старших дошкольников с расстройствами аутистического спектра и, основываясь на этом, разработать коррекционную программу.
The article considers the questions of diagnostics of oral speech of preschool children with autism spectrum disorders. Different approaches to the process of examination of the speech development of the children. The analysis and systematization of diagnostic techniques. Noted that the most urgent areas for full diagnosis is neuropsychological and psycho-pedagogical. Summarized recommendations on the organization of the survey process of speech development of pre-school children with autism spectrum disorders. Selected rules of the diagnostic stage speech therapy examination. Specify the conditions of implementation of this process, which will be useful to build programs on speech development. Identified key areas of examination oral speech in preschool children with autistic spectrum disorders. Set the main parameters of assessment that will allow you to select the most immature, and most of the surviving components of the speech of the senior preschool children with autism spectrum disorders and, based on this, to develop a corrective program.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7787
Appears in Collections:Випуск 27

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Litvinova.pdf400.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.