DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 26 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7725
Title: Особливості уявлень дітей старшого дошкільного віку з порушеним зором про практичне призначення об'єктів неживої природи в життєдіяльності людей
Authors: Федоренко, С. В.
Рахуба, Н.О.
Keywords: старші дошкільники
пограничний зір
уявлення
старшие дошкольники
пограничное зрение
представления
older preschooler
vision boundary
an idea
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Федоренко С. В. Особливості уявлень дітей старшого дошкільного віку з порушеним зором про практичне призначення об'єктів неживої природи в життєдіяльності людей / С. В. Федоренко, Н. О. Рахуба // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 26. - C. 242-246.
Abstract: У статті розглядається проблема удосконалення процесу формування психічних якостей у слабозорих старших дошкільників, а саме уявлень про об‘єкти неживої природи, такі як «вода», «земля», «камінь», «пісок», «глина» в умовах спеціального дошкільного закладу. Подано методику дослідження стану та рівнів сформованості уявлень дітей старшого дошкільного віку зі зниженим, пограничним та нормальним зором про практичне призначення об‘єктів неживої природи в житті та діяльності людей. Для розподілу дітей за рівнями виділені критерії та показники, що відповідають програмовим вимогам базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» до певного вікового періоду. Визначено чотири рівні сформованості у дітей уявлень про призначення об‘єктів неживої природи: початковий, низький, середній та високий. Подано дані розподілу дітей за рівнями сформованості уявлень про кожен з неживих об‘єктів. Здійснена якісна характеристика цього розподілу. Зроблено висновок, що слабозорі діти потребують відповідної корекційної роботи зі збагачення, уточнення та конкретизації уявлень про об‘єкти неживої природи.
В статье рассматривается проблема совершенствования процесса формирования психических качеств у слабовидящих старших дошкольников, а именно, представлений об объектах неживой природы, таких как «вода», «земля», «камень», «песок», «глина» в условиях специального дошкольного учреждения. Представлена методика исследования состояния и уровней сформированности представлений детей старшего дошкольного возраста со сниженным, пограничным и нормальным зрением о практическом назначении объектов неживой природы в жизни и деятельности людей. Для распределения детей по уровням выделены критерии и показатели, соответствующие программным требованиям базовой программы развития ребенка дошкольного возраста «Я в мире» соответственно определенному возрастному периоду. Определены четыре уровня сформированности у детей представлений о назначении объектов неживой природы: начальный, низкий, средний и высокий. Представлены данные распределения детей по уровням сформированности представлений о каждом из неживых объектов. Осуществлена качественная характеристика этого распределения. Сделан вывод, что слабовидящие дети требуют соответствующей коррекционной работы по обогащению, уточнению и конкретизации представлений об объектах неживой природы.
This paper addresses the problem of improving the process of forming mental qualities in visually impaired older preschoolers, such as representations of inanimate objects, such as "water", "earth", "rock", "sand", "clay" in a special pre-school. Posted technique and a study of the levels of representations of preschool children with low, normal vision and the boundary of the practical purpose inanimate objects to life and human activity. For the distribution of children by level of selected criteria and indicators that meet the curriculum requirements of the basic program of a child under school age, "I to the world" to a certain age period. Defined four levels of children representations of inanimate objects assignment: initial, low, medium and high. Posted distribution of data on levels of children forming representations of each of inanimate objects. Carried qualitative characteristics of the distribution. It is concluded that visually impaired children need appropriate remedial work to enrich, clarify and specify the representations of inanimate objects.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7725
Appears in Collections:Випуск 26

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Fedorenko S.V..pdf403.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.