DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/77
Title: Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів у процесі навчання математичних дисциплін
Authors: Бакланова, Марина Леонідівна
Keywords: математичні дисципліни у коледжі
активізація НПД студентів
модульна система організації навчання у коледжі
рейтингова система оцінювання навчальних досягнень студентів
mathematical disciplines of college
activization of students’ educational activities
module system of organizing teaching process of college
rating system of evaluating students’ achievements
Issue Date: 2009
Publisher: НПУ імені М.П.Драгоманова
Citation: Бакланова, Марина Леонідівна. Активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів у процесі навчання математичних дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / М. Л. Бакланова ; наук. керівник Ю. В. Триус ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2009. - 20 с.
Abstract: Досліджено особливості навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів та виявлено об'єктивне існування проблем у процесі навчання математичних дисциплін у ВНЗ I-II рівнів акредитації. Запропоновано систему активації НПД студентів коледжів у процесі навчання математичних дисциплін. Дана система складається з психологічної, дидактичної та управлінської підсистем. Розроблено методичні рекомендації щодо впровадження у процес навчання математичних дисциплін коледжів нових педагогічних технологій та ІКТ. Побудовано модель навчальної діяльності студентів коледжів.
Particulars of college students’ educational and cognitivt activities have been investigated in this dissertation. Some problems have been found in the process of teaching mathematical disciplines of higer educational establishments of the I-II accreditation levels. The system of activization of college students’ educational activities in the process of teaching mathematical disciplines has been offred in order to solve problems that can be influenced by teachers and the solution of which depend on his professional, psychological, pedagogical, methodical preparation and providing appropriate software and manuals in the teaching process. Given a system which consists of psychological, didactic and managerial subsystems. Methodical guidelines have been worked out in regards to introdusing new pedagogical, information and communication technologies into the process of teaching mathematical disciplines of colleges. The Probability of theoretical conclusions and suggested hypothesis and the effecnency of methodical quidelines has been proved by pedagogical experiment. The Probability of theoretical conclusions and suggested hypothesis and the effecnency of methodical quidelines has been proved by pedagogical experiment.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/77
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Baklanova.pdf293.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.