DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 28 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7661
Title: Особливості емоційної сфори аутичних дітей
Authors: Конопляста, С. Ю.
Косинкіна, В. О.
Keywords: аутизм
емоційна сфера
дизонтогенез
аутизм
эмоциональная сфера
дизонтогенез
autism
emotional sphere
dysontogenesis
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Конопляста С. Ю. Особливості емоційної сфори аутичних дітей / С. Ю. Конопляста, В. О. Косинкіна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 28. - C. 281-285.
Abstract: У статті розглядається розвиток емоційної сфери дитини при нормальному онтогенезі, а також при аутистичних розладах, коли одним з ядерних компонентів дизонтогенезу є її порушення. Вказується, що емоційна сфера формується по законам становлення вищих психічних функцій як результат інтеріоризації суспільного досвіду, а в якості одних з найтяжчих порушень формування емоційної сфери дітей, виступають порушення аутистичного спектру, що характеризуються диспропорційністю формування всіх сторін психічної діяльності, дефіцитарністю механізмів афективного захисту, безліччю патологічних страхів, складнощами розуміння переживань іншої людини та невмінням розрізнювати емоції інших людей. Визначені провідні особливості розвитку емоційної сфери аутичної дитини. Виокремлені загальні особливості стану емоційної сфери аутичної дитини, вказано, що дітей з аутистичними розладами характеризує незвичайне, часто патологічне фантазування, яке характеризується повною відірваністю від реальності. Зазначено, що в аутичних дітей часто виникають реакції переляку, страху та тривоги, що негативно впливають на поведінку дитини, роблять її аутистичною. Наголошено на необхідності стабілізації емоційної сфери аутичних дітей для подальшої успішної соціалізації даної категорії дітей.
В статье рассматривается развитие эмоциональной сферы ребенка при нормальном онтогенезе, а также при аутистических расстройствах, когда одним из ядерных компонентов дизонтогенеза является ее нарушение. Указывается, что эмоциональная сфера формируется по законам становления высших психических функций как результат интериоризации общественного опыта, а в качестве одних из самых тяжелых нарушений формирования эмоциональной сферы детей, выступают нарушения аутистического спектра, характеризующихся диспропорциональностью формирования всех сторон психической деятельности, дефицитарностью механизмов аффективной защиты, множеством патологических страхов, сложностями понимания переживаний другого человека и неумением различать эмоции других людей. Определены ведущие особенности развития эмоциональной сферы аутичного ребенка. Выделены общие особенности состояния эмоциональной сферы аутичного ребенка, указано, что детей с аутистическими расстройствами характеризует необычное, часто патологическое фантазирование, которое характеризуется полной оторванностью от реальности. Отмечено, что у аутичных детей часто возникают реакции испуга, страха и тревоги, которые негативно влияют на поведение ребенка, делают его аутистическим. Отмечена необходимость стабилизации эмоциональной сферы аутичных детей для дальнейшей успешной социализации данной категории детей.
In the article the development of emotional sphere is viewed of a child with normal ontogenesis and with autistic disorders when one of core components of dysontogenesis is its disorder. It is mentioned that emotional sphere is formed according to the laws of formation of higher mental functions as a result of interiorization of social experiment; that among the most severe disorders of formation of emotional sphere are disorders of autistic spectrum which are characterized by disproportion in formation of all sides of mental activity, deficiency of mechanisms of affective protection, variety of pathological fears, difficulties in understanding another person’s feelings, and inability to distinguish emotions of other people. Main features of development of emotional sphere of an autistic child are defined. Main peculiarities of condition of emotional sphere aredistinguished; it is pointed out that children with autistic disorders are characterized by full detachment from reality. It is mentioned that autistic children often have reactions of fright, fear, and anxiety that negatively affect a child’s behavior turning it to autistic. The necessity to stabilize emotional sphere of autistic children for their further successful socialization is underlined.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7661
Appears in Collections:Випуск 28

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konopliasta.pdf292.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.