DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 24 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7586
Title: Вплив музичної терапії на дітей з розладами спектру аутизму
Authors: Касьян, М. В.
Шибаєва, Р. В.
Keywords: розлади спектру аутизму
вокалотерапія
адаптація
порушення емоційно-вольової сфери
нарушения спектра аутизма
вокалотерапия
адаптация
нарушения эмоционально-волевой сферы
autism spectrum disorders
vocal therapy
adaptation
violations of emotional and volitional sphere
Issue Date: 2013
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Касьян М. В. Вплив музичної терапії на дітей з розладами спектру аутизму / М. В. Касьян, Р. В. Шибаєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19: Корекційна педагогіка та спеціальна психологія / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2013. - Вип. 24. - C. 291-295.
Abstract: У статті розглядається важлива роль музичної терапії для роботи з дітьми із розладами спектру аутизму та можливості використання цього методу як одного з засобів для їх поступової соціалізації, розвитку саморегуляції та створенню психологічного комфорту між дитиною та музикотерапевтом. Наданий детальний опис методів активної та пасивної музичної терапії, обґрунтовано доцільність використання цього методу з метою успішної корекції та реабілітації дітей з особливими потребами. Проаналізовано та зазначено варіанти проведення занять від індивідуальної імпровізації до спільної роботи з батьками та групової роботи з іншими дітьми. Розкрито можливості використання музичної терапії для розвитку мовлення дитини із розладом спектру аутизму через використання музики як невербального засобу спілкування, стимуляції активності, ініціативи, задоволення емоційних потреб. Також виявлено шляхи встановлення психологічного контакту між музичним терапевтом і дитиною з розладом спектру аутизму за допомогою музики та розвитку всебічної взаємодії між ними. Обґрунтована необхідність розвитку методу музикотерапії і подальшого використання музичних занять при роботі з дітьми із аутизмом та вдосконалення методологічної бази музикотерапевтичного напрямку психології.
В статье рассматривается важная роль музыкальной терапии для работы с детьми с нарушениями спектра аутизма и возможности использования этого метода как одного из способов для постепенной их социализации, развития саморегуляции и создания психологического комфорта между ребенком и музыкотерапевтом. Предоставлено детальное описание методов активной и пассивной музыкальной терапии, обоснована целесообразность использования этого метода с целью успешной коррекции и реабилитации детей с особенными потребностями. Проанализированы и указаны варианты проведения занятий от индивидуальной импровизации до совместной работы с родителями и групповой работы с другими детьми. Раскрыты возможности использования музыкальной терапии для развития речи ребенка с нарушением спектра аутизма через использование музыки как невербального средства общения, стимуляции активности, инициативы, удовлетворения эмоциональных потребностей. Также обнаружены пути установления психологического контакта между музыкальным терапевтом и ребенком с нарушением спектра аутизма с помощью музыки и развития всестороннего взаимодействия между ними. Обоснована необходимость развития метода музыкотерапии и дальнейшего использования музыкальных занятий при работе с детьми с аутизмом и усовершенствования методологической базы музыкотерапевтического направления в психологии.
The article discusses the important role of the music therapy in the autistic spectrum disorders treatment and using it as a remedy for a gradual socialization of children with this disease and self-control development. The detailed description of the method of active and passive music therapy and advisable using it for the successful correction and rehabilitation of children with mental and physical disorder was given. Authors offer the variants of conducting classes, starting with individual improvisation and ending with parent’s cooperation and working in groups with other children. They describe the potential of using music therapy as a non-verbal instrument of communication, simulation of activity, initiative, and satisfaction of emotional needs. Also, the ways of creation of emotional contact between therapist and child and the evolution of it are determined. It is noted that music therapy needs further development and application music lessons in working with children with autistic spectrum disorders as well as an improving its methodological basis.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7586
Appears in Collections:Випуск 24

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kasian.pdf298.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.