Розкрито сутність віктимної поведінки підлітків із позицій соціально-педагогічної науки; виокремлено чинники віктимізації підлітків (особистісно-індивідні та соціальні); розроблено критерії (віктимність особистості підлітка та віктимогенність сім’ї підлітка), показники та рівні ризику віктимізації підлітків; обґрунтовано сутність соціально-педагогічної профілактики віктимної поведінки підлітків, окреслено її засади та завдання; розроблено модель та програму соціально- педагогічної профілактики віктимної поведінки підлітків, що відобразила основні етапи цього процесу, його принципи, напрями та педагогічні умови; розкрито теоретичні засади організації соціально-педагогічного інтерактивного театру як інноваційної методики профілактичної роботи з віктимними підлітками.
Essence of victim conduct of teenagers is exposed from positions of social-pedagogical science; the factors of victimization teenagers are adopted (personality and social); the criteria (personality victim of teenager and domestic victim), indexes and levels of risk of victimization teenagers are developed; essence of social-pedagogical prophylaxis of victim conduct of teenagers is grounded its bases, tasks and stages are outlined; the model and program of social-pedagogical prophylaxis of victim conduct of teenagers is developed, the basic stages of this process, his principles, directions and pedagogical terms are represented; the theoretical bases of organization of social-pedagogical interactive theater are exposed as an innovative method of prophylactic work with victim teenagers.