У дисертаційному дослідженні проаналізовано проблеми становлення та розвитку теорії і практики естетичного виховання студентської молоді у вищій школі; розкрито зміст поняття «естетичне виховання» та обґрунтувано його як педагогічну категорію; визначено поняття і принципи естетичного виховання в процесі естетико-орієнтованого навчання української літератури; виявлені естетичні цінності в системі орієнтації молоді; окреслено завдання естетичного виховання студентів з урахуванням їх потреб і переваг; обґрунтовано умови впровадження естетичного виховання в процес естетико-орієнтованого навчання української літератури в системі вищої освіти; розроблено модель естетичного виховання студентів ВНЗ засобами української літератури.
In dissertation research analyzes the problem of the formation and development of the theory and practice of aesthetic education of students in High School; the meaning of the concept «aesthetic education» is revealed and it proved as a pedagogical category; the concepts and the principles of aesthetic education are determined in the process of aesthetic-based learning of Ukrainian literature; aesthetic values are found in the system of youth targeting and the tasks of aesthetic education of students with the regard to their needs and preferences are selected; the conditions of implementation of aesthetic education are proved in the aesthetic-based process of learning Ukrainian literature in High School; the model of aesthetic education of university students is elaborated by means of Ukrainian literature.