Дисертація присвячена проблемі формування творчих умінь образотворчого характеру у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів.
У результаті дослідження вперше розроблено та експериментально апробовано структурно-функціональну модель формування творчих умінь образотворчого характеру у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів; обґрунтовано педагогічні умови формування творчих умінь образотворчого характеру у майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів. Уточнено сутність поняття «творчі вміння образотворчого характеру», різновиди творчих умінь образотворчого характеру з урахуванням сфери їх використання, ступеня складності, специфіки формування, змістового наповнення та особливостей творчої педагогічної діяльності; ознаки їх прояву; особливості категорії образності; типологічні групи, функціонально-операційний склад і прийоми формування; критерії, показники та рівні сформованості представленої групи умінь; з’ясована їх визначна роль у підготовці майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів.
The thesis is devoted to the problem of forming pre-school teachers’ artistic creative abilities. The research has resulted in developing and experimental testing a structural functional model of forming future pre-school teachers’ artistic creative abilities as well as has given grounds for pedagogical conditions to implement it.
The dissertation determines the notion of artistic creative abilities, gives a broad outline of their variety in accordance with the sphere of their usage, degree of complexity, specific character of their formation, their content and particular features of creative activity, signs of display, peculiarities of such a category as “creativity”, typological groups, functional-operating content and ways of its developing, criteria, indices and levels that form the above cluster of abilities. The author of the research clarifies a significant role of the above constituting elements while preparing future pre-school teachers.