У дисертації розкриваються особливості вокально-хорового навчання китайських студентів з використанням українських співацьких традицій. На основі аналізу літератури з проблеми дослідження та існуючого практичного досвіду визначено: теоретико-методологічне підґрунтя процесу формування даного феномена, зміст, специфіку, функції, методи, принципи, педагогічні підходи та авторське тлумачення поняття «вокально-хорове навчання китайських студентів з використанням українських співацьких традицій». Досліджені джерела і історична динаміка розвитку національного вокально-хорового мистецтва. Аналіз першоджерел з проблеми дослідження допоміг вперше виокремити: структурні компоненти даного феномена (мотиваційно-цілеспрямований, полікультурно-когнітивний, діяльнісно-репродуктивний, творчо-рефлексивний): критерії, показники і рівні сформованості; обумовити педагогічні умови оптимізації вокально-хорового навчання. Вперше розроблено та впроваджено в процес вокально-хорового навчання китайських студентів у інститутах мистецтв поетапну методику з використанням українських співацьких традицій, яка передбачає творчу трасформацію вокально-хорового українського досвіду в вокально-хорове виконавство Китаю. Результати порівняльного аналізу статистично підтвердили ефективність авторської методики, яка сприяє ефективності опанування українськими вокально-хоровими традиціями і дає можливість екстраполювати набуті знання, навички, уміння в китайську освітню систему.
The thesis reveals the features of Chinese students vocal and choral training using Ukrainian singers traditions. Based on the analysis of the researched literature and existing practices theoretical and methodological framework of the process of this phenomenon formation, content, specificity, functions, methods, principles, pedagogical approaches and the author's interpretation of the term "Chinese students vocal and choral training using Ukrainian singers traditions" were identified. The sources and historical dynamics of the national vocal-choral art were investigated.
Primary sources analysis of the researched problem helped to isolate for the first time: structural components of the given phenomenon (motivational, adaptation, multicultural, cognitive, active, reproductive, reflective and creative): criteria, indicators and formation levels; to specify pedagogical conditions of the process of vocal and choral training optimization.
Phased method of Ukrainian singers traditions using which provides creative transformation of the vocal and choral Ukrainian experience into the Chinese vocal and choral performance was attacked and implemented into the process of Chinese students vocal and choral training in the Art Institutes.
The results of the comparative analysis statistically confirmed the effectiveness of the author's technique, which improves the efficiency of the capture of Ukrainian vocal and choral tradition and makes it possible to extrapolate acquired knowledge, skills and abilities into Chinese educational system.