У дисертаційному дослідженні розглянуто проблему формування підготовленості майбутніх учителів музики до керівництва колективним музикуванням школярів, обґрунтовано принципи та розроблено методику підготовленості майбутніх учителів музики до організації колективного музикування школярів з позиції системного, компетентнісного, творчого, рефлексивного та діяльнісно-вольового підходів, що дало змогу систематизувати, логічно вибудувати теоретичний матеріал відповідно до обраних загальнонаукових методологічних засад. Процес фахової підготовки майбутніх учителів музики до організації колективного музикування школярів забезпечує визначена нами взаємодія принципів, а саме: фахової спрямованості, інтегративної взаємодії, творчої індивідуалізації.
Визначено компонентну структуру, критерії, показники та рівні сформованості підготовленості студентів до керівництва колективним музикуванням школярів, що становить взаємозв’язок наступних компонентів: мотиваційно-стадіального, когнітивно-комунікативного та виконавсько-рефлексивного. Розроблено та експериментально перевірено поетапну методику формування підготовленості майбутніх учителів музики до керівництва колективним музикуванням школярів, що проходила реалізувалась у три етапи педагогічної роботи, а саме: орієнтаційно-спрямувального, комплексно-поглиблювального, творчо-результативного. Результати проведеного дослідження допомогли визначити основні прийоми та методи реалізації всього комплексу формування підготовленості майбутніх учителів музики до керівництва колективним музикуванням школярів.
In dissertation research the problem of forming of preparedness of future music masters is considered to guidance of collective schoolchildren music making, principles are reasonable and methodology of preparedness of future music masters is worked out to organization of collective schoolchildren music playing from position system, competence , creative, reflexive and action-volitional approaches, that gave an opportunity to systematize, logically to line up theoretical material and in accordance with select scientific methodological principles. The process of professional preparation of future music masters to organization of collective schoolchildren music playing is provided by certain by us cooperation: professional orientation, integrative interaction, creative individualization.