Дисертаційне дослідження присвячене актуальній проблемі формування виконавських умінь підлітків у процесі навчання гри на духових інструментах. Розроблено та експериментально перевірено процес формування виконавських умінь учнів-духовиків в умовах позашкільної спеціалізованої освіти. Визначено ефективні форми, методи і засоби формування виконавських умінь підлітків у процесі навчання гри на духових інструментах. У дослідженні виділені структурні компоненти сформованості виконавських умінь учнів-духовиків, а саме: мотиваційно-вольовий, когнітивно-комунікативний, емоційно-ціннісний та особистісно-творчий.
Доведено, що ефективність набуття виконавських умінь залежить від забезпечення відповідних принципів, педагогічних умов, методів та форм навчання. Розроблено, теоретично обґрунтовано і експериментально перевірено методичну модель, яка впроваджувалася на трьох етапах дослідження: підготовчо-кумулятивному, змістовно-рефлексивному та творчо-самостійному. Встановлено, що розроблена нами методична модель є оптимальною для формування виконавських умінь учнів у процесі навчання гри на духових інструментах в спеціалізованих позашкільних навчальних закладах.
The present dissertation research is devoted to the topical problem of teenagers performing abilities forming in the process of learning how to play the wind instruments. The process of forming the students-wind instruments-players performing abilities is specified and experimentally tested in the conditions of out of school specialized education. The efficiency of forms, methods and skills of performing abilities forming in the process of learning the wind instruments playing is proved. The research highlighted the structural components of students’ performing abilities formation such as: motivationally strong willed, cognitive communicative, emotionally valued and personally creative. It is proved that the effectiveness of getting performing abilities depends on providing certain pedagogical conditions, principles, methods and forms. A methodical model was worked out, theoretically proved and experimentally teased. The model was being implemented at the three stages of studies: preparatory-cumulative, content-reflexive and independent creative. It is established that the developed methodological model is optimal for the formation of the performer's skills of students in the process of training to play the wind instrument in school specialized education.