У дисертаційному дослідженні розглянуто проблему формування педагогічної емпатії майбутніх учителів музики в процесі диригентсько-хорової
підготовки, де означений феномен трактується як ціннісного особистісно-професійного утворення, що характеризується емоційно-почуттєвим ставленням педагога до розуміння своїх вихованців, що реалізується у процесі творчої взаємодії та сприяє покращенню музично-педагогічної діяльності. Визначено компонентну структуру, критерії, показники та рівні сформованості педагогічної емпатії у майбутніх учителів музики. Розроблено та експериментально перевірено поетапну методику формування педагогічної емпатії майбутніх учителів музики в процесі диригентсько-хорової підготовки, що проходила у перебігу таких взаємопов’язаних етапів: підготовчо-коректуючого, індивідуально-самостійного, творчо-діяльнісного. Результати проведеного дослідження допомогли визначити основні прийоми та методи реалізації всього комплексу формування педагогічної емпатії у майбутніх учителів музики.
The research deals with the problem of formation of pedagogical empathy of future music teachers in the process of conductor – choral training, where the definite phenomenon is explained as evaluative, personal-professional formation, which is characterized by the emotional - sensational attitude of a teacher to understanding his students, and is realized in the process of creative interaction, which leads to the improvement of music-pedagogical activity. The defined structure of component, criteria, indicators and levels of formation of pedagogical empathy of future music teachers. Developed and experimentally tested the phased method of forming pedagogical empathy of future music teachers in the process of conduct-choral training, which took place during the following interrelated phases: preparatory-correction, individually-independent, creative activity. Results of the research helped identify the basic techniques and methods of implementation of the whole complex formation of empathy of pedagogical future teachers of music.