Дисертація присвячена проблемі формування образно-інтонаційних навичок студентів педагогічних коледжів у процесі вивчення диригентсько-хорових дисциплін. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в науковій літературі, подано огляд наукових концепцій ключових понять «інтонація», “образно-інтонаційні навички“, “образно-інтонаційне мислення” в процесі сприймання й відтворення музичних творів на заняттях з диригентсько-хорових дисциплін; розкриті особливості їх прояву в студентів педагогічних коледжів (у процесі співу на заняттях з хорового диригування та хорового класу); уточнено поняття “образно-інтонаційні навички” відносно студентів педагогічних коледжів. Обгрунтовано структурні компоненти образно-інтонаційних навичок, (мотиваційно-пізнавальний, організаційно-технологічний, творчо-діяльнісний), розроблено критерії, показники та рівні їх сформованості.
Розроблено, апробовано і впроваджено в практику методику формування образно-інтонаційних навичок студентів педагогічних коледжів на основі розробленої організаційно-методичної моделі; визначено основні підходи, принципи, функції, методи навчання; окреслені педагогічні умови ефективного формування образно-інтонаційних навичок студентів педагогічних коледжів у процесі вивчення диригентсько-хорових дисциплін. Результати порівняльного аналізу контрольної та експериментальної груп у формувальному експерименті довели їх статистичну достовірність.
The analysis of the literature on the problem of research is done; an overview of the scientific ideas of the key concept of “tone”, “vividly-intonation skills”, “vividly-intonation thinking” during the process of musical works’ perception and reproduction on conducting and choral classes is submitted; features of their manifestation on pedagogical colleges students (during singing on choral- conducting and choral classes) are disclosed; the concept of “vividly-intonation skills” concerning pedagogical colleges students is clarify. Structural components of the given phenomenon (motivational and orientational, cognitive, constructively active), criteria, indicators, formed levels are defined and substantiated. For the first time was developed, approbated and put into practice methods of forming vividly-intonation skills of pedagogical colleges students on the basis of the developed methodological model; the main approaches, principles, methods which have received further development are defined; pedagogical conditions of the effective forming of pedagogical colleges students vividly-intonation skills in the process of conducting and choral disciplines studying are delineated. The results of the comparative analysis of the forming experiment of control and experimental groups have proved their statistical reliability. Methodical support of pedagogical colleges students’ conducting and choral training is improved.