DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/57
Title: Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці
Authors: Михайлова, Ірина Василівна
Keywords: турбота про себе
самоустановка
особистісна детермінанта
особистість раннього юнацького віку
саморозуміння
аутосимпатія
автономність
ставлення до майбутнього
фрустраційна толерантність
загальна самоефективність
self-care
self-attitude
personal determinant
personality of adolescent age
self-understanding
self-sympathy
self-sufficiency
attitude to the future
tolerance to the frustration
self-efficacy
Issue Date: 2010
Publisher: НПУ імені М.Драгоманова
Citation: Михайлова, Ірина Василівна. Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / І.В. Михайлова ; наук. кер. Т. М. Зелінська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 20 с.
Abstract: Визначено сутність, роль, вікові особливості й особистісні детермінати прояву турботи про себе, описано її структуру. Визначено критерії та показники вимірювання, обгрунтовано умови, шляхи та засоби впливу на підвищення інтенсивності самоустановки турбуватися про себе у ранньому юнацькому віці. Проаналізовано науково-теоретичні концепції та підходи до вивчення проблеми турботи про себе у зарубіжній, радянській та вітчизняній психології, розкрито вікові особливості її прояву. Визначено структуру (когнітивний, афективний, поведінковий компоненти) турботи про себе, встановлено критерії та показники її діагностування (саморозуміння : самоусвідомлення, аутосимпатія : самосприйняття, автономність : самопідримка), особистісні детермінанти даного феномену самосвідомості (ставлення до майбутнього, фрустраційна толерантність, самоефективність), описано їх структуру та рівні прояву. Розроблено й апробовано психокорекційну програму роботи з підвищення проявів турботи про себе у ранньому юнацькому віці шляхом впливу на її структурні компоненти й особистісні детермінанти активними соціально-психологічними методами навчання. Доведено ефективність включення даної програми у навчально-виховний процес як чинника особистісного зростання у ранньому юнацькому віці
The dissertation describes the research of the essence, the role, the structure, the criteria, the index for the measurement, psychological peculiarities of personal determinants of self-care, and the search of effective ways and methods of optimization at the adolescent age. The dissertation shows the analysis of scientific theoretical conceptions, approaches to the research of self-care in foreign, soviet and the native literature and opens age peculiarities of its display. The structure (cognitive, affective, behavioral components) of self-care criteria of its diagnostics (self-understanding, self-sympathy, self-sufficiency), personal determinants of this phenomenon (attitude to the future, tolerance to the frustration, self-efficacy), the structure and the levels of their display are determined. The psychocorrectional program of rise of self-care in adolescent age, directed to creation of psycho-pedagogical conditions for productive overcoming of age crisis by means of their activation is substantiated, developed and implemented. Its effectiveness as system of influence on intensity of self-care and activation of personal development of pupils at the adolescent age is proved.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/57
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mykhailova.pdf413.95 kBAdobe PDFView/Open
Mykhailova.pdf0 BAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.