Дисертація присвячена проблемі трилінгвального навчання студентів кримськотатарської, української і російської мов у процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до роботи в школах із двома й більше мовами навчання.
Під час проведеного дослідження визначено суть понять «трилінгвальне навчання», «трилінгвальна освіта», «трилінгвальна предметна компетентність», уточнено зміст понять «лінгводидактична мова», «лінгводидактичне мовлення», «трилінгвізм», «білінгвізм», «полілінгвізм», «предметно орієнтоване навчання».
У дисертаційній роботі представлено принципово новий концептуальний підхід до проблеми вивчення і впровадження у практику трилінгвального навчання дисциплін лінгводидактичного циклу в педагогічних навчальних закладах, освітнім результатом якого є формування трилінгвальної предметної компетентності майбутнього вчителя початкових класів у полілінгвальному мовленнєвому середовищі і розвиток координативного професійного кримськотатарсько-російсько-українського трилінгвізму.
Визначено специфічні для трилінгвального навчання форми, методи, принципи, цілі, критерії, показники, індикатори формування трилінгвальної предметної компетентності студентів спеціальності «Початкова освіта».
Результати проведеного експериментального дослідження дали змогу визначити ефективність і методичну доцільність запропонованої системи роботи з професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів і підстави стверджувати, що розроблена і впроваджена у навчальний процес модель може розглядатися як збагачувальна технологія мовної освіти студентів педагогічних навчальних закладів.
The dissertation deals with the problem of trilingual Crimean Tatar, Russian and Ukrainian languages teaching in the process of professional teachers training for work in the bilingual schools.
As a result of the conducted research there was defined the essence of main terms as: «trilingual teaching», «education» and «trilingual subject competence». The dissertation also specifies the maintenances of such terms as «lingvodidactic language», «lingvodidactic speech», «trilingualism», «bilingualism», «multilingualism», «subject-oriented training».
In the dissertation there presented essentially-new conceptually-methodical approach to the problem of trilingual teaching analysis and introduction it into practice. The results of such analysis can be seen in the forming of trilingual subject competence of the primary school teachers and in the developing of coordinative professional Crimeantatar, Russian and Ukrainian trilingualizm.
In the given research these three languages are considered as an instrument of linguodidactic students training during their pedagogical forming as primary school teachers.
During the research course we defined the specific methods, forms, principles, aims, criterions, rates and indicators of trilingual subject competence forming of «Primary Education» department students.
The experimental results let us define the effectiveness and methodical expediency of the suggested future primary school teachers training system. It is possible to assert that this teaching model can be considered as an enriching didactic technology for the language development of higher educational pedagogical university students.