У дослідженні з’ясовано науково-теоретичні основи підвищення ефективності розвитку усного мовлення засобами МДІ, удосконалення темпо-ритмічної сторони мовлення та навичок спілкування заїкуватих дошкільників. Виявлено передумови для розвитку усного мовлення дітей старшого дошкільного віку із заїканням засобами МДІ, потенціал яких у практиці застосовувався недостатньо: використання емоційних можливостей дитячої психіки в процесі розвитку мовленнєвих навичок, активізація та синестезія сенсорних аналізаторів. Розроблено та описано експериментальну методику розвитку мовлення з урахуванням полісенсорного аспекту, виокремлено педагогічні умови розвитку усного мовлення заїкуватих дітей, визначено критерії, показники та рівні мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку із заїканням засобами МДІ.
Результати дослідження довели ефективність використання музично-дидактичних ігор як засобу, що дозволяє підвищити рівень розвитку усного мовлення старших дошкільників із заїканням.
The theoretical basis of speech development efficiency increasing of stammering preschoolers, tempo-rhythmic speech qualities and stammerers’ communicational skills improvement are presented in the thesis. Some pre-conditions for speech development of stammering children with the help of musical-didactic facilities are explored such as: use of emotional possibilities of child's psyche in the process of vocal skills development, activation and synesthesia of sensory analyzers. The content and the experimental method of speech development have been described with taking into account a polisensory aspect, the pedagogical terms for speech development of children with a stammer, definite criteria, characteristics and different levels of stammering children speech development by means of musical-didactic games have been worked out.
The results of scientific research proved the efficiency of the music-didactic games usage as a facility that allows to improve the level of stammering senior preschoolers’ speech development.