DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/55
Title: Методика використання українських виконавських традицій кінця ХІХ - початку ХХ сторіччя у фаховій підготовці майбутнього вчителя музики
Authors: Воєвідко, Людмила Миколаївна
Keywords: українські виконавські традиції
методика використання
трансмісія
фахова підготовка
Ukrainian performance traditions
method of the use
transmission
professional preparation
Issue Date: 2010
Publisher: НПУ імені М.Драгоманова
Citation: Воєвідко, Людмила Миколаївна. Методика використання українських виконавських традицій кінця ХІХ - початку ХХ сторіччя у фаховій підготовці майбутнього вчителя музики : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. М. Воєвідко ; керівник роботи С. С. Горбенко ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2010. - 20 с.
Abstract: Вперше актуалізовано проблему використання українських виконавських традицій у процесі підготовки вчителя музики педагогічними ВНЗ. Розроблено методику фортепіанного навчання майбутнього вчителя музики на підставі використання українських виконавських традицій, започаткованих В. Пухальським і продовжених його учнями. Встановлено критерії визначення ефективності даної методики у сучасному фортепіанному навчанні. Обгрунтовано основні напрями навчання студентів з урахуванням та використанням педагогічних ідей українських педагогів-піаністів. Розкрито сутність українських фортепіанно-виконавських традицій кінця XIX - початку XX ст., які є впливовим формувальним матеріалом оптимізації фахової підготовки майбутніх учителів музики. Обгрунтовано умови використання українських виконавських традицій кінця XIX - початку XX ст. у навчально-виховному процесі вищої школи.
Dissertation is devoted to the problem of the use of Ukrainian performance traditions of the end ХІХ – to beginning of ХХ century in the education and teacher process of higher school from preparation of future music teachers. The history and theory analysis of scientific literature is carried out on investigated issue, maintenance, structure and dynamics of functioning of traditions, is exposed, found out the pedagogical terms of the use of Ukrainian performance traditions on modern educational space. Scientifically grounded and certainly levels of formed of the use of Ukrainian performance traditions of the end ХІХ – to beginning of ХХ century from position of structural components of the noted phenomenon. The method of the use of Ukrainian performance traditions included for itself four stages, namely: fundamental, synthesizing, reflektivno evaluation, kreativniy, that enabled complex to incarnate a method in educational-educate process higher school. In the process of its application it was succeeded to find out a positive dynamics in professional preparation of future music masters. It is developed and inculcated in the education and teacher process method of the use of Ukrainian performance traditions of end ХІХ – to beginning of ХХ century in professional preparation of future music masters by higher educational establishments.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/55
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voevidko.pdf446.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.