Дисертація присвячена вирішенню задачі підвищення професійної спрямованості фізичної підготовки молоді, яка навчається у вищих військових
навчальних закладах зв’язку. Розкрито сучасні тенденції в організації фізичної
підготовки у вищій військовій школі, вимоги військово-професійного навчання
та майбутньої діяльності військових спеціалістів зв’язку до розвитку організму
курсантів, особливості формування спеціальних знань та навичок майбутніх
офіцерів у процесі фізичної підготовки. Побудовано модель педагогічної
системи управління формуванням військово-професійної готовності майбутніх
офіцерів військ зв’язку. Досліджено мотиваційний та фізичний стан,
психофізіологічну підготовленість і психоемоційну стійкість майбутніх
військових спеціалістів зв’язку. Встановлено залежність успішного виконання
професійних дій зв’язківців від певних якостей моторики, психіки та діяльності
сенсорних систем та аналізаторів організму курсантів залежно від статі та
напряму підготовки. Теоретично обґрунтована, розроблена та експериментально
апробована диференційована методика формування спеціальних знань і навичок
майбутніх офіцерів-зв’язківців у процесі фізичної підготовки, а також визначено
педагогічні умови підвищення ефективності цього процесу. Запропоновано
критерії оцінювання професійно-прикладної (психофізіологічної)
підготовленості курсантів військових спеціальностей зв’язку і прогнозування їх
професійної ефективності та на цій основі створено структуру модульно-
рейтингового контролю індивідуальних навчальних досягнень з дисципліни
«Фізичне виховання, спеціальна фізична підготовка і спорт».
The dissertation is devoted to the problem of raising the professional orientation
of physical education of young people studying in higher military educational
institutions of communications. Disclosed current trends in the organization of
physical training in higher military school, the requirements of military training for
future military communications specialists to develop the organism of cadets, features
the formation of specialized knowledge and skills of future officers in the process of
22
physical preparation. Builted the model of pedagogical system of management the
forming of military-professional readiness of the future officers of the Signal Corps.
Investigated physical condition, psycho-physiological preparedness and psychoemotional
state of future military communications specialists. Was set the dependence
of the success of professional activity of signalers from certain motor and psychic
qualities and actions of sensory systems of the body cadets according to gender and
military speciality. Theoretically grounded, developed and experimentally tested the
differentiated method of forming specialized knowledge and skills of future officerssignalers
during physical training, and identified pedagogical circumstances increase
the efficiency of this process. Developed the criteria of evaluation of vocational and
applied (psycho-physiological) training of cadets of military specialties of
communication and on this basis established the structure of module-rating control of
individual educational achievement in the discipline «Physical education, physical
training and sport».