У дисертації вперше комплексно досліджено проблему психолого-
педагогічного супроводу спортивної діяльності осіб із порушеннями
психофізичного розвитку як підсистеми цілісної системи підготовки спортсменів у
паралімпійському спорті, що реалізується в умовах функціонування специфічних
групових суб’єктів спортивної діяльності; здійснено її теоретико-методологічний та
емпіричний аналіз. Визначено та проаналізовано особливості психічного та
особистісного розвитку спортсменів із порушеннями зору, опорно-рухового апарату,
розумового розвитку та доведено необхідність створення спеціальних психолого-
педагогічних умов, дотримання яких забезпечить ефективність тренувальної та
змагальної діяльності спортсменів.
Здійснено розробку концепції та створено систему психолого-педагогічного
супроводу спортивної діяльності осіб із порушеннями психофізичного розвитку, а
також технологію її практичної реалізації в системі підготовки спортсменів у
паралімпійському спорті, що ґрунтується на дотриманні специфічних психолого-
педагогічних умов.
For the first time a comprehensive investigation of psychological and pedagogical
support sports activities sportsmen of psychophysical development as a subsystem of an
integrated system of training athletes in the Paralympic sports, implemented in a specific
group of subjects functioning sports activity, by its theoretical and methodological and
empirical analysis. Identified and analyzed the features of mental, personal and social
development of sportsmen with visual impairments, disorders of the musculoskeletal
system, mental development and the necessity of special educational conditions,
compliance with which will ensure the effectiveness of training and competition of
athletes.
The author has made the development of concepts and a system of psychological and
pedagogical support sports activities sportsmen of psychophysical development, and
technology to its practical implementation in training sportsmen in Paralympic sports,
based on compliance with specific pedagogical conditions.