У дисертації вперше теоретично обґрунтовано засади створення
навчального і методичного забезпечення для реалізації змісту фізичної
компоненти Державного стандарту базової середньої освіти та досягнення
інноваційної спрямованості, наступності і перспективності навчання фізики.
Запропоновано критеріальну основу визначення складу та змістовного
наповнення навчальних і методичних матеріалів для їх ефективної інтеграції у
навчально-методичний комплекс в контексті державних вимог до рівня
загальноосвітньої підготовки учнів основної школи, а також освітніх і
соціальних стратегій базової середньої фізичної освіти.
Вперше запропоновано навчально-методичний комплекс «Фізика:
основна школа» як інформаційна і процесуальна модель навчання фізики
відповідно до його цілей і завдань, складу і структури наукового знання, а
також психолого-педагогічних умов, який містить такі складові: підручники
«Фізика 7» та «Фізика 9»; зошити для лабораторних робіт (7–9 класи); збірник
якісних тестових завдань; електронний додаток до підручника «Фізика 9»;
змістовне наповнення варіативної складової базового навчального плану
(факультативні курси, інтегрований курс за вибором); методичне забезпечення
для політехнічної, атеїстичної та національно-патріотичної спрямованості
навчання.
The thesis is theoretically grounded principles for the creation of educational
and methodical support for the implementation of maintenance of the physical
components of the standard basic secondary education and achieve innovative
orientation, continuity and availability of teaching physics. A criterial basis for
determining the composition and content of training and learning materials for their
effective integration into the training complexes in the context of state requirements
for comprehensive training of secondary school pupils, educational and social
strategy, basic secondary physical education.
The first time the training complexes "Physics: Basic School" as an
informational and procedural model of physics teaching in accordance with its goals
and objectives and structure of scientific knowledge, as well as psychological and
pedagogical conditions that includes the following components: books "Physics 7 and
"Physics 9"; books for laboratory work (7-9 grades); collection of qualitative tests,
electronic addition to the textbook "Physics 9"; meaningful content into the variable
component of the basic curriculum (elective courses, integrated course of choice)
methodological support for Polytechnic, atheistic and national-patriotic orientation
training.