DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/500
Title: Особливості моральної рефлексії в молодшому шкільному віці
Authors: Яцюк, Наталія Олександрівна
Keywords: рефлексія
моральна рефлексія
молодший шкільний вік
саморегуляція поведінки
самоусвідомлення
усвідомлення ставлення „Я – Інший”
альтруїстична поведінка
reflexion
moral reflexion
junior school age
behaviour self-regulation
self-comprehension
comprehension of the relation “I - Another”
altruistic behaviour
Issue Date: 2008
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Яцюк, Наталія Олександрівна. Особливості моральної рефлексії в молодшому шкільному віці : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. О. Яцюк ; наук. кер. Р. В. Павелків ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2008. - 20 с.
Abstract: Вивчено особливості моральної рефлексії у молодшому шкільному віці. Проаналізовано теоретичні підходи до розуміння рефлексії у філософії та психології. Визначено специфіку одного з її видів - моральної рефлекції. Обгрунтовано її значення як провідного психологічного механізму саморегуляції поведінки. Узагальнено результати досліджень вікових особливостей молодших школярів, що є передумовами формування моральної рефлексії у цьому віці. Виявлено критерії, показники та рівні її розвитку та типи саморегуляції поведінки у молодшому шкільному віці. Висвітлено зв'язок між рівнями розвитку моральної рефлексії та типами саморегуляції поведінки молодших школярів. Обгрунтовано й апробовано програму психолого-педагогічного супроводу даного розвитку в молодших школярів, що передбачає наявність рефлексивних компонентів у навчально-виховному процесі та організації спеціальних занять.
The dissertation is devoted to research of aspects of moral reflexion of junior schoolchildren. The analysis of theoretical approaches to understanding of reflexion in philosophy and psychology is given in the dissertation. It is determined the peculiarity of one of its types – of moral reflexion. It is interpreted the meaning of moral reflection as a leading psychological mechanism of behaviour self-regulation. It was generalized the results of research of age-specific peculiarities of junior schoolchildren, which are the preconditions of moral reflexion formation in this age. It is specified the certain criteria, parameters and levels of development of moral reflexion and types of behaviour self-regulation in junior school age. It was found the correlation between levels of development of moral reflexion and types of behaviour self-regulation of junior schoolchildren. The model of psycho-pedagogical maintenance of development of moral reflexion of junior schoolchildren is developed and approbated. That provides inclusion of reflective components in the training process and the organization of special study.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/500
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yatsjuk.pdf282.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.