Визначено сутність колективної уваги школярів на заняттях у хорі в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах. Розглянуто характерні ознаки колективної діяльності співаків у творчому колективі хору. Зазначено фактори, що сприяють виявам колективної уваги школярів на хорових заняттях, напрями роботи вчителя – керівника хору, серед яких: налаштування хористів на спільну діяльність і результат, створення атмосфери зацікавленості творчим процесом, формування спеціальних умінь і навичок, вольової поведінки в учасників хору. Запропоновано методи і прийоми розвитку колективної уваги на хорових заняттях – вироблення стану готовності школярів перед співом, спонукання учасників колективу до самоконтролю та оцінки якості й виразності виконання, емоційного підсилення, емоційно-творчого налаштування школярів перед концертним виступом.
The essence of collective attention of schoolchildren at choir class in general educational institutions out-of-school educational institutions is determined. Collective attention of students in vocal and choral activities is considered as the ability to simultaneously auditory and intellectual concentration of the participants of the collective, their joint setting (orientation) on singing in the conductor’s hands, to achieve the choral order, ensemble, emotionality and expressiveness of the performance of musical work. The characteristic features of the singers’ collective activity in the choir’s creative team are considered. In addition, psychological, performing, interpretive orientation and interaction of the participants of the choir group have become necessary.