DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/318
Title: Формування соціальної активності підлітків із неповних сімей у навчально-виховному процесі основної школи
Authors: Клімкіна, Наталія Григорівна
Keywords: соціальна активність
підлітки
неповна сім’я
навчально-виховний процес
соціально-педагогічні умови
social activity
teenagers
incomplete families
educational process
social pedagogical terms
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво НПУ імені М.Драгоманова
Citation: Клімкіна, Наталія Григорівна. Формування соціальної активності підлітків із неповних сімей у навчально-виховному процесі основної школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.05 /Н.Г. Клімкіна; наук. кер. Н. В. Лисенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 21 с.
Abstract: Вперше розроблено педагогічну модель формування соціальної активності підлітків із неповних сімей за умов основної школи. Виявлено особливості соціального виховання підлітків із неповних сімей; уточнено його зміст в основній школі, що спрямовано на формування соціальної активності підлітків із неповних сімей. Розроблено соціально-педагогічні умови для організації виховної роботи з означеною категорією учнів. Подальшого розвитку набули окремі методики діагностування та формування соціальної активності підлітків із неповних сімей у контексті діяльнісного підходу до організації позаурочної виховної роботи в шкільній практиці.
In dissertation research marked of problem of forming of social activity of teenagers from incomplete families in the process of basic school. The conceptual going is in-process analysed near the process of forming social activity in historical and social aspects; maintenance and characteristic features of forming of social activity of teenagers is exposed from incomplete families. Grounded theoretical features of forming of social activity of teenagers in educational process. Developed system of forming of social activity of teenagers from incomplete families, that allowed to find out the optimum ways of forming of the valued personal qualities, develop conception of pedagogical support of process of forming of social activity in educational process, cardinally to change, to extend and send the semantic aspect of social work, taking into account the following of development of socially meaningful qualities of teenagers here. Maintenance and structure of social activity, offered methods of the effective forming of social activity of teenagers from incomplete families and presented results of note experiment, is grounded and forming experiments on the different stages in educational process.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/318
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klimkina.pdf350.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.