In every group of homogeneous qualitative indices on the base of
correlative and factor analysis intrafunctional structures and its influence
on pupil' succes in mathematics established. On the base of these facts
and specially organized conversations with pupils, teachers, parents
there w'ere established the groups of advanced and lagging behind pupuls.
We composed the system of differential occupation with pupils in this
subject taking into account the effect of leading psychological factors
which influence on ihe results of get on well in matematics by the
pupils of the 5-6 form.
По каждой группе качественно однородных показателей на
основе корреляционного и факторного анализов установлены
внутрифункииопальиые психологические структуры и влияние
их составных на успеваемость учащихся младшего подросткового
возраста по математике. На основе экспериментальных данных
установлены группы успевающих и неуспевающих по математике
учащихся, составлена система дифференцированных занятий с
учащимися по этому предмету с учетом действия ведущих
психологических факторов, влияющих на успеваемость учащихся
5-6 классов.