Уточнено і конкретизовано поняття «педагогічне мислення», виділено елементи і описано форми педагогічного мислення. З метою теоретичного обґрунтування процесу формування педагогічного мислення майбутніх педагогів було проаналізовано основні функції педагогічного мислення, визначені його загальні риси та обґрунтовано, що узагальнене вміння педагогічно мислити припускає наявність у вчителя аналітичних, прогностичних, проективних, а також рефлексивних умінь. Виділено положення когнітивної психології, які є підґрунтям технології формування педагогічного мислення майбутнього педагога. Доведено, що доцільною є інтеграція «знаннєвого», задачного і контекстного підходів до формування педагогічного мислення у майбутніх педагогів, яка забезпечує побудову освітнього процесу в єдності його цільової, змістової, процесуальної, результативної складових, та сприяє формуванню професійно значущих якостей мислення, розвитку і вдосконаленню індивідуального стилю розумової діяльності.
Уточнено и конкретизировано понятие «педагогическое мышление», выделены элементы и описаны формы педагогического мышления. С целью теоретического обоснования процесса формирования педагогического мышления будущих учителей были проанализированы основные функции педагогического мышления, определены его общие черты и обосновано, что обобщенное умение педагогически мыслить предполагает наличие у учителя аналитических, прогностических, проективных, а также рефлексивных умений. Выделены положения когнитивной психологии, которые являются основой технологии формирования педагогического мышления будущего учителя. Доказано, что целесообразной является интеграция «знаниевого», задачного и контекстного подходов к формированию педагогического мышления у будущих учителей, которая обеспечивает построение образовательного процесса в единстве ее целевой, содержательной, процессуальной, результативной составляющих, и способствует формированию профессионально значимих качеств мышления, развитию и совершенствованию индивидуального стиля умственной деятельности.
Clarified and elaborated the concept of "pedagogical thinking, the selected elements and describes the forms of pedagogical thinking. To provide the theoretical justification of the process of formation of pedagogical thinking of the future teachers analyzed the main features of pedagogical thinking, its common features and it is proved that the generalized ability to think pedagogically suggests that the teacher analytical, predictive, projective and reflective skills. Selected provisions of cognitive psychology, which are the basis of the technology of formation of pedagogical thinking of the future teachers. It is proved that it is feasible to integrate "knowledge", task and contextual approaches to the development of pedagogical thinking in the future teachers, which provides the construction of the educational process in the unity of its target, substantive, procedural, efficient components, and contributes to the formation of professionally significant qualities of thinking, the development and improvement of individual style of mental activity.