DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2009 рік » № 1-2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2587
Title: Революційна педагогіка П. Макларена: інформативно-аналітичний огляд
Authors: Предборська, І.
Keywords: педагогічна концепція П.Макларена.
процес пізнання
інтелектуальна самореконструкція
pedagogical concept developed by P.McLaren
process of cognition
intellectual self-reconstruction
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Предборська І. Революційна педагогіка П. Макларена: інформативно-аналітичний огляд / І. Предборська // Філософія освіти: наук. часопис. - 2009. № 1-2(8)/Ін-т вищої освіти АПН України, Нац пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Укр. академія політ. наук. - К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009. - С. 237-251
Abstract: У статті аналізується філософсько- педагогічна концепція американського професора П.Макларена. Показано філо­софсько-педагогічні витоки революційної педагогіки, її мета та специфіка. Онтологічний аспект революційної педагогіки пов 'язаний із основними протиріччями су­часного капіталізму, які формують виклики до освіти. її епістемо- логічний аспект зводиться до з'ясування, як організувати процес пізнання, щоб зрозуміти невидимі інтенції владних відносин в освіті і суспільстві і в подальшому їх подолати. Антропологічний та праксеологічний аспекти — полягають у інтелектуальній самореконструкції, самовизволенні індивіда від владних дискурсів засобами освіти.
The paper deals with the philosophical and pedagogical roots and essence of a revolutionary pedagogy, a philosophical and pedagogical concept developed by American scholar P.McLaren. The ontological aspect of a revolutionary pedagogy has to do with the main contradictions of the modern capitalist society, which challenges to education. Its epistemological aspect deals with how to organize process of cognition in order to understand invisible intentions of the power relations in education and society with the aim to abolish them. The anthropological and praxiological aspects of a revolutionary pedagogy are the question of a person's intellectual self-reconstruction, self-liberation from power discourses by education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2587
Appears in Collections:№ 1-2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Predborska.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.