DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 13 (5) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24971
Title: До питання про інтеграцію іноземної мови у повсякденне життя дитини дошкільного віку
Other Titles: To the issue about the integration of foreign language in the day-to-day life of preschool age child
Authors: Мордоус, І. О.
Карпачова, М. А.
Keywords: діти дошкільного віку
навчання іноземної мови
інтеграція іноземної мови
позазанятійний час
прогулянка
preschool age children
education of foreign language
integration of foreign language
out-of-school time
walk
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво "Гілея"
Citation: Мордоус, І. О. До питання про інтеграцію іноземної мови у повсякденне життя дитини дошкільного віку = To the issue about the integration of foreign language in the day-to-day life of preschool age child / І. О. Мордоус, М. А. Карпачова // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2019. – Випуск 13 (5) : педагогічні науки. – С. 89-99.
Abstract: Застосування інтегрованого підходу в процесі організації різних видів дитячої діяльності довело його ефективність в глобальному сенсі розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку. Низка вчених досліджувала це питання в рамках навчання їх іноземної мови. Проте, варто відзначити, що дана проблема-тика висвітлена, більшою мірою, в контексті інтеграції іноземної мови в різні освітні лінії, що удосконалює процес, але не оптимізує його. Адже життєдіяльність дітей багато-мірна і включає як регламентовані заняття, та і повсякденні справи.
Usage of integrating approach during the organization of different kinds of children`s activity has proved its effectiveness in a global meaning of development, education, and guidance of preschool age children. Some scientists studied this question by teaching their foreign language. But it is worth to mention that these issues are presented more in a context of integration of foreign language in different educative lanes, what develops the process but do not optimize it. Because the activity of children is multifaceted and includes both scheduled studies and day-to-day acting.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24971
Appears in Collections:Випуск 13 (5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mordous_Karpachova.pdf285.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.