DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24753
Title: Формування досвіду творчої діяльності майбутніх учителів музики у процесі педагогічної практики
Authors: Дікун, Ірина Анатоліївна
Keywords: досвід
досвід творчої діяльності майбутнього вчителя музики
педагогічна практика
педагогічні умови
методика
опыт
опыт творческой деятельности будущего учителя музыки
педагогическая практика
педагогические условия
методика
experience
creative activity experience of future Music teachers
pedagogical practice
pedagogical conditions
methodology
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М.П. Драгоманова
Citation: Дікун, Ірина Анатоліївна. Формування досвіду творчої діяльності майбутніх учителів музики у процесі педагогічної практики : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика музичного навчання / Дікун Ірина Анатоліївна ; [наук. керівник Завадська Тетяна Миколаївна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 20 с.
Abstract: У дисертації досліджено проблему формування досвіду творчої діяльності майбутніх учителів музики в процесі педагогічної практики. Проаналізовано стан даної проблеми в науковій літературі, теорії та практиці вищої музично-педагогічної освіти; уточнено сутність та складові досвіду творчої діяльності особистості; висвітлено творчу природу музично- педагогічної діяльності; надано визначення поняття «досвід творчої діяльності майбутнього вчителя музики», розкрито його зміст та структуру. У дослідженні розкрито творчий потенціал практичної підготовки в професійно-особистісному зростанні майбутніх фахівців. Розглянуто взаємозалежність між категоріями «діяльність», «практика», «досвід». Обґрунтовано специфіку практичної підготовки майбутніх педагогів- музикантів, конкретизовано особливості її змісту та організації в аспекті творчої діяльності майбутніх учителів музики. Визначено педагогічні умови оптимізації формування досвіду творчої діяльності майбутніх учителів музики в процесі педагогічної практики; розроблено діагностичний інструментарій констатувального експерименту, обґрунтовано критерії, показники та встановлено рівні сформованості означеної якості у студентів. Впроваджено методику формування досвіду творчої діяльності майбутніх педагогів-музикантів в процесі педагогічної практики. Систематизовано та узагальнено хід та результати педагогічного експерименту; здійснено перевірку та оцінку ефективності розробленої авторської методики, доведено її результативність.
В диссертации исследуется проблема формирования опыта творческой деятельности будущих учителей музыки в процессе педагогической практики. Проанализировано состояние данной проблемы в научной литературе, теории и практике высшего музыкально-педагогического образования; уточнена сущность и составляющие опыта творческой деятельности личности; освещена творческая природа музыкально-педагогической деятельности; дано определение понятия «опыт творческой деятельности будущего учителя музыки», раскрыты его содержание и структура. В исследовании раскрыт творческий потенциал практической подготовки в профессионально-личностном росте будущих специалистов. Рассмотрена взаимосвязь между категориями «деятельность», «практика», «опыт». Обоснована специфика практической подготовки будущих педагогов- музыкантов, конкретизированы ее содержание и особенности организации в аспекте творческой деятельности будущих учителей музыки. Определены педагогические условия оптимизации формирования опыта творческой деятельности будущих учителей музыки в процессе педагогической практики; разработан диагностический инструментарий констатирующего эксперимента, обоснованы критерии, показатели и установлены уровни сформированности данного качества у студентов. Внедрена методика формирования опыта творческой деятельности будущих педагогов-музыкантов в процессе педагогической практики. Систематизированы и обобщены ход и результаты педагогического эксперимента; осуществлена проверка и оценка эффективности разработанной авторской методики, доказана ее результативность.
In the dissertation, the problem of developing creative activity experience of future Music teachers in the process of pedagogical practice is researched. The approaches to this problem in the scientific literature, in the theory and practice of higher musical and pedagogical education are analyzed; the essence and components of person’s creative activity experience are specified; the creative nature of musical and pedagogical activity is covered; the definition of the concept «future music teacher’s creative activity experience» is given, its content and structure are covered. The research reveals the creative potential of practical training in professional and personal growth of future specialists. The interdependence between the categories «activity», «practice», «experience» is considered. The specificity of the practical training of future teachers-musicians is justified, its creative character is generalized. Pedagogical conditions of optimizing the development of future music teacher’s creative activity experience in the process of pedagogical practice are defined; diagnostic tools of ascertaining experiment are developed, criteria, indicators are proved and levels of formation of the designated students’ quality are defined. The technique of developing future music teacher’s creative activity experience in the process of pedagogical practice is introduced. The course and results of the pedagogical experiment are systematized and generalized; the check and evaluation of the effectiveness of the developed author's methodology is carried out, its effectiveness is proved.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24753
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dikun.pdf381.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.