DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24743
Title: Психологічні умови подолання професійних деформацій практичних психологів у системі післядипломної освіти
Authors: Чемодурова, Юлія Миколаївна
Keywords: професіогенез
професійні деформації практичних психологів
професійне вигорання
професійна Я-концепція
професійна самоорганізація
психологічні умови подолання професійних деформацій
компоненти структури особистості
післядипломна освіта
профессиогенез
профессиональные деформации практических психологов
профессиональное выгорание
профессиональная Я
концепция
профессиональная самоорганизация
компоненты структуры личности
психологические условия преодоления профессиональных деформаций
последипломное образование
genesis professional
practical psychologists’ professional deformation
burnout
professional I-conception
professional self-organization
psychologicalconditions of overcoming of professional deformation
components of the structure of thepersonality
postgraduate education
Issue Date: 2019
Publisher: НПУ імені М.П. Драгоманова
Citation: Чемодурова, Юлія Миколаївна. Психологічні умови подолання професійних деформацій практичних психологів у системі післядипломної освіти : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Чемодурова Юлія Миколаївна ; наук. керівник Гура Тетяна Євгеніївна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 20 с.
Abstract: Дисертація присвячена дослідженню психологічних умов подолання професійних деформацій практичних психологів у системі післядипломної освіти. Визначено сутність професійних деформацій практичного психолога як особливого особистісно-професійного явища, психологічним механізмом виникнення та розвитку якого є генералізація деструктивної установки. Виявлено чинники (особистісні, організаційні, статусно-рольові) та особливості прояву професійних деформацій практичних психологів на різних рівнях організації психіки, критерії їх розвитку за визначеними компонентами структури особистості (особистісно- смисловим, когнітивним, регулятивним, рефлексивним), рівні їх розвиненості (низький / початковий, середній, високий) та психологічні умови подолання у системі післядипломної освіти: усвідомлення сутності професійних деформацій, методів їх самодіагностики, успішної профілактики та корекції через оновлення змісту післядипломної освіти; гармонізація професійної Я-концепції шляхом розхитування генералізованої деструктивної установки; активізація механізмів професійної самоорганізації завдяки створенню рефлексивного освітньо- професійного середовища у закладі післядипломної освіти. Розроблено модель та апробовано авторську програму подолання професійних деформацій практичних психологів шляхом реалізації в системі післядипломної освіти визначених психологічних умов, доведено ефективність та доцільність її впровадження в процес підвищення кваліфікації практичних психологів.
Диссертация посвящена исследованию психологических условий преодоления профессиональных деформаций практических психологов в системе последипломного образования. Определена сущность профессиональных деформаций как особого личностно-профессионального явления, психологическим механизмом возникновения и развития которого является генерализация деструктивной установки. Выявлены факторы (личностные, организационные, статусно-ролевые) и особенности проявления профессиональных деформаций практических психологов на разных уровнях организации психики; определены критерии их развития, которые соответствуют определенным компонентам структуры личности (личностно-смысловой, когнитивный, регулятивный, рефлексивный), уровни (начальный, средний, высокий) развития и психологические условия преодоления данного явления в системе последипломного образования: осознание сущности профессиональных деформаций, методов их самодиагностики, успешной профилактики и коррекции через обновление содержания последипломного образования; гармонизация профессиональной Я-концепции путем расшатывания генерализованной деструктивной установки; активизация механизмов профессиональной самоорганизации благодаря созданию рефлексивной образовательно-профессиональной среды в учреждении последипломного образования. Разработана модель и апробирована авторская программа преодоления профессиональных деформаций практических психологов путем реализации в системе последипломного образования выделенных психологических условий; доказана эффективность и целесообразность ее внедрения в процесс повышения квалификации практических психологов.
The thesis is devoted to the psychological conditions of overcoming of professional deformation of practical psychologists in the system of postgraduate education. It was defined as the content of professional deformations as the special personal and professional phenomenon. Its psychological mechanism of appearance and development is the generalization of destructive arrangement. The factors (personal, organizational, status and role) of development and the features of manifestation of professional deformation of practical psychologists at the different levels of the organization of mental (personal and semantic, cognitive, regulatory, reflexive) were empirically investigated. The criteria of their development and levels (initial, average, high), and also psychological conditions of their overcoming in the system of postgraduate education were defined: awareness of practical psychologists of essence of specialists professional deformation, methods of their self-diagnostics, successful prophylaxis and correction through the update of maintenance of postgraduate education; harmonization of practical psychologists professional I- conception entrance to a professional association; activation of mechanisms of practical psychologists professional self-organization due to creation of reflexive educationally professional environments in establishment of postgraduate education. The model and the author's program of overcoming professional deformation of practical psychologists were proved by the realization in the system of postgraduate education of the psychological conditions. The efficiency and expediency of their implementation in the process of professional development of practical psychologists was proved.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24743
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chemodurova.pdf881.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.