Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Творчість М. О. Львова в контексті проблеми "поетики автора" в російській літературі останньої третини ХVІІІ - початку ХІХ століття

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Боровська, Олена Миколаївна
dc.date.accessioned 2019-06-12T08:30:03Z
dc.date.available 2019-06-12T08:30:03Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Боровська, Олена Миколаївна. Творчість М. О. Львова в контексті проблеми "поетики автора" в російській літературі останньої третини ХVІІІ - початку ХІХ століття : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.02 - російська література / Боровська Олена Миколаївна ; [наук. керівник Анненкова Олена Сергіївна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24673
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячене осмисленню форм репрезентації авторського первня в художніх творах М. Львова. Творчість письменника розглянуто в контексті історико-літературних проблем епохи переходу від нормативної до авторської поетики на рубежі XVIII – XIX століть. Взаємодію нормативних та індивідуально-авторських елементів у творчості М. Львова простежено на рівні поетики жанру (проаналізовані зразки магістральних і маргінальних для літератури цієї епохи жанрів у їх індивідуальному втіленні М. Львовим), на рівні стратегій репрезентації авторського «я» (у творах поета розкрито складну взаємодію маскових, рольових і лірико-біографічних форм авторської присутності в тексті), а також на мотивно-образному рівні поетики. Виявлені у творчості М. Львова та проаналізовані основні мотивно-образні комплекси (мотив «пам’ятника», образи «жіночої влади» і «вогню – води (льоду)») сприяли інтенсивності процесу індивідуалізації системи художньої поетики митця. В роботі констатується перехідний характер художньої системи М. Львова, в якій елементи нормативності співіснують з авторськими новаціями і художньо втіленим індивідуальним світосприйняттям. ua
dc.description.abstract Диссертационное исследование посвящено осмыслению форм репрезентации авторского начала в художественных произведениях Н. Львова. Творчество писателя рассматривается в контексте историко-литературных проблем эпохи перехода от нормативной к авторской поэтике на рубеже XVIII – XIX веков. Взаимодействие нормативных и индивидуально-авторских элементов в творчестве Н. Львова прослежено на уровне поэтики жанра (в диссертации проанализированы образцы как магистральных для литературы данной эпохи, так и маргинальных жанров в их индивидуальном воплощении Н. Львовым), на уровне стратегий репрезентации авторского «я» (в произведениях выявлено сложное взаимодействие масочных, ролевых и лирико-биографических форм авторского присутствия в тексте), а также на мотивно-образном уровне поэтики. Обнаруженные в творчестве М. Львова и проанализированные основные мотивно-образные комплексы (мотив «памятника», образы «женской власти» и «огня – воды (льда)») способствовали интенсивности процесса индивидуализации системы художественной поэтики писателя. В работе констатируется переходный характер художественной системы Н. Львова, в которой элементы нормативности сосуществуют с авторскими новациями и художественно воплощенным индивидуальным мировосприятием. ua
dc.description.abstract The dissertation research is devoted to understanding the forms of representation of the author’s origin in N. L’vov’s literary works. The writer’s creativity is considered in the context of the problems of literary transitivity, in particular, in the context of the historical and literary problems of the transition from normative to author’s poetic at the turn of the XVIII – XIX centuries. The material of the research is all published poetry works of N. L’vov and his autocomments to the original and translated texts, literary programs, letters and travel diaries. Particular attention is paid to the factor of marginality of the author’s literary creativity, as marginality is considered in the work as a resource for updating obsolete normative poetics and translating it into individual author’s rails. The interaction of normative and individual author elements in the N. L’vov’s creativity was traced in the sphere of the poetics of the genre (the samples of both the mains for the literature of a given epoch and peripheral genres in their individual embodiment by N. L’vov are analyzed in the dissertation), at the level of strategies for representing the author’s «self» in the writer’s works (the complex interaction of masked, role and lyric-biographical forms of author’s presence in the texts of N. L’vov are discovered in the dissertation) and on the motive-figurative level of poetics (motifs of the «monument», «women’s power» and «fire – water (ice)» were identified and analyzed in N. L’vov’s texts). As a result, the conclusion is drawn about the transitional nature of the writer’s artistic system, in which elements of normativity coexist with author innovations and artistically embodied individual perception of the world. Special attention was paid to the Ukrainian theme in the works of N. L’vov, in particular, to those landscape fragments of his works, in which, in the author’s opinion, the foundations of the «Ukrainian text» of Russian literature are laid. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М.П. Драгоманова ua
dc.subject поетика автора ua
dc.subject авторський первень ua
dc.subject літературна перехідність ua
dc.subject поетика жанру ua
dc.subject авторські новації ua
dc.subject індивідуальне світосприйняття ua
dc.subject поэтика автора ua
dc.subject авторское начало ua
dc.subject литературная переходность ua
dc.subject поэтика жанра ua
dc.subject авторские новации ua
dc.subject индивидуальное мировосприятие ua
dc.subject author’s poetics ua
dc.subject author’s origin ua
dc.subject literary transitiveness ua
dc.subject poetics of the genre ua
dc.subject author innovations ua
dc.subject individual world perception ua
dc.subject.classification 821.161.1.09 ’’173/181’’ (043.3) ua
dc.title Творчість М. О. Львова в контексті проблеми "поетики автора" в російській літературі останньої третини ХVІІІ - початку ХІХ століття ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу