У статті проаналізовано дослідно-експериментальну роботу з впровадження організаційно-педагогічних умов
формування соціальної зрілості старшокласників у позакласній діяльності. Розкрито специфіку етапів діагностичного дослідження з метою порівняння даних констатувального та формувального етапів експерименту, які є доказом
ефективності засобів із виявлення та створення належних оптимальних організаційно-педагогічних умов формування
соціальної зрілості старшокласників. Простежено динаміку рівнів сформованості соціальної зрілості учнів експериментальної та контрольної групи і досліджено компоненти соціальної зрілості, а саме: громадянську, особистісну,
комунікативну, трудову й етичну зрілість. Висвітлено результати дослідження сформованості соціальної зрілості
старшокласників на завершальному етапі експерименту. Результативність експериментальної роботи оцінювалася
на основі кількісних і якісних змін рівнів соціальної зрілості старшокласників у позакласній діяльності
The article analyzes experimental and experimental work on the implementation of organizational and pedagogical conditions
regarding the formation of social maturity of senior pupils in extracurricular activities. The peculiarities of the stages
of the diagnostic study are revealed in order to compare the data of the recording and forming stages of the experiment, which
prove the effectiveness of the means for identifying and creating the proper optimal organizational and pedagogical conditions
for the formation of social maturity of senior pupils. The dynamics of the levels of social maturity of experimental and control
group students was traced and the components of social maturity, namely, civic maturity, personal maturity, communicative
maturity, labor maturity and ethical maturity were studied. The results of the study of the formation of social maturity of senior
pupils at the final stage of the experiment are presented. The effectiveness of experimental work was evaluated on the basis of
quantitative and qualitative changes in the levels of social maturity of senior pupils in extracurricular activities.