DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23696
Title: Підвищення ефективності внутрісеместрового контролю знань майбутніх вчителів початкової школи (на матеріалі теорії освіти і навчання)
Authors: Вонсович, Валентина Павлівна
Keywords: модуль
навчальний модуль
модульне на­вчання
рейтинг
рейтингове оц!нювання
внутрісеместровий контроль
поточний контроль
ефективність навчання
якість знань
module
teaching module
module teaching
rating appaisement
intraterm control
current and final control
effectiveness of studying
knowledge quality
Issue Date: 1998
Publisher: Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова
Citation: Вонсович, Валентина Павлівна. Підвищення ефективності внутрісеместрового контролю знань майбутніх вчителів початкової школи (на матеріалі теорії освіти і навчання) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 - теорія та історія педагогіки / Вонсович Валентина Павлівна ; [наук. кер. Бондар Володимир Іванович] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1998. - 19 с.
Abstract: Диссертация посвящена вопросам организации внутрисеместрового контроля знаний студентов с целью повышения ка­чества их знаний. В диссертации уточнено понятие эффектив­ности обучения и контроля качества знаний будущих учителей начальной школы. Впервые обоснована специфика построения обучающих модулей по дидактике, выделены их разновиды в зависимости от компонентного состава теории образования и обучения, ее структуры, а также логики и последовательности усвоения дидактических знаний и умений. Предложены крите­рии внутрисеместрового. контроля качества знаний, которые яв­ляются специфическими для модульно-рейтинговой системы их усвоения и оценивания. Их используют преподаватели педаго­гики, студенты специальности при самоконтроле результатов ус­воения.
The dissertation is dedicated to the organizational questions of the intraterm control of students’ knowledge with the purpose of increasing the quality of their knowledge. In this dissertation the conception of effectiveness of the control and the knowledge qual­ ity of intending teachers of primary school is made more exact. The particularity of the construction of teaching modules on didactics is substantiated, their different types are distinguished in relation to component composition of Theory of Education, its structure, logic and succession of learning. The intraterm control criteria of knowledge quality are proposed, which are specific for module-rat­ ing system of mastering and appraisement and which are used by teachers of Pedagogics, students of this spesiality during self-con­ trol of the learning results.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23696
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100310106.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.