Защищается модель дидактико-методической подготовки будущего учителя начальной школы, а также результаты ее экспериментального применения.
Установлено, что обеспечение взаимосвязи дидактической и
методической подготовки учителя начальной шкоды может быть
более эффективным при условии интеграции дидактических и методических знаний и умений, которая осуществляется в процессе формирования у студентов умения моделировать технологии обучения младших школьников математике, которыми предусматривается наполнение общедидактических проектов урока методическими вариантами.
A model of the didactic & methodical training for a
future teacher of the elementary school is discribed, & the
results of the model experimental applicationare highlighted
as well. It's known, that interconnected relations of the didactic
& methodical training for a future teacher of the elementary
school are most effective in case of integration of the
didactic fr methodical knowledge & skills. Such integration
is conducted when students form thе skill of modelling the
means for teaching mathematics to the pupils of the
elementary school. These means are supposed to fill overall
didactic projects of a lesson with methodical variants.