DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23662
Title: Забезпечення взаємозв'язку дидактичної та методичної підготовки майбутнього вчителя початкової школи
Authors: Воскресенська, Надія Володимирівна
Keywords: дидактико-методична підготовка
інтеграція дидактичних та методичних умінь
інтеграція дидактичних та методичних умінь
моделювання технологій нав­чання
Issue Date: 1996
Publisher: УДПУ імені М.П. Драгоманова
Citation: Воскресенська, Надія Володимирівна. Забезпечення взаємозв'язку дидактичної та методичної підготовки майбутнього вчителя початкової школи : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 - теорія та історія педагогіки / Воскресенська Надія Володимирівна ; [наук. керівник Бондар Володимир Іванович] ; УДПУ ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1996. - 25 с.
Abstract: Защищается модель дидактико-методической подготовки будущего учителя начальной школы, а также результаты ее экспериментального применения. Установлено, что обеспечение взаимосвязи дидактической и методической подготовки учителя начальной шкоды может быть более эффективным при условии интеграции дидактических и методических знаний и умений, которая осуществляется в процессе формирования у студентов умения моделировать технологии обучения младших школьников математике, которыми предусматривается наполнение общедидактических проектов урока методическими вариантами.
A model of the didactic & methodical training for a future teacher of the elementary school is discribed, & the results of the model experimental applicationare highlighted as well. It's known, that interconnected relations of the didactic & methodical training for a future teacher of the elementary school are most effective in case of integration of the didactic fr methodical knowledge & skills. Such integration is conducted when students form thе skill of modelling the means for teaching mathematics to the pupils of the elementary school. These means are supposed to fill overall didactic projects of a lesson with methodical variants.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23662
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100310883.pdf2.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.