В процессе исследования разработана концепция творческой педагогической деятельности; дано определение понятия
"творческая педагогическая деятельность"; выявлены основные
компоненты творческой педагогической деятельности и творческого педагогического процесса, взаимосвязи между ними; определены уровни, критерии, коэффициент творческого потенциала учителя; разработаны требования к основным компонентам творческого педагогического процесса и формы эффективного его осуществления на уроке; разработана и апробирована методика выявления потенциальных возможностей субъектов целостного учебно-воспитательного процесса и условий их реализации.
In the process of investigation the conception of the
creative pedagogical activity was developed: the definition
"the creative pedagogical activity" was formulated: the main
components of the creative pedagogical activity and of the
creative pedagogical process were revealed, so as the
relationship between these ones: the criteria, levels,
coefficient of teacher's creative potential were determined.
The demands as to the main components of the creative
pedagogical process and the forms for It’s effective
realization at the lesson were developed. The method for
revealing of the integral teaching and educational process
subjects potential abilities and of the conditions for their
realization were developed and tested.