У статті проаналізовано сутність поняття “умова”, “педагогічна умова”. Визначено та
розкрито педагогічні умови формування професійної самоорганізації майбутніх учителів фізичного
виховання, а саме: усвідомлення значущості професійної самоорганізації майбутніх учителів
фізичного виховання; занурення студентів у синергетичне середовище навчально-виховного
процесу вищого навчального закладу; самовдосконалення професійно-значущих якостей майбутніх
фахівців в контексті професійної самоорганізації. Автором зазначено, що професійна
самоорганізація майбутніх учителів фізичного виховання представляє собою інтегрально-
динамічне утворення, що спрямоване на активне самостворення себе як педагога і втілено в
усвідомленні значущості мотивації поведінки, накопиченні професійних знань, сформованості
вмінь та навичок з самоорганізації, самовдосконалення та саморозвитку особистісних якостей,
успішному плануванні, контролюванні і коригуванні самостійної навчальної діяльності і
реалізовано в упорядкованості професійного зростання.
Essence of concept “condition”, “pedagogical condition, is analysed in the article”. Certain and
exposed pedagogical terms of forming of professional self-organization of future teachers of physical
education, namely: awareness of meaningfulness of professional self-organization of future teachers of
physical education; immersion of students in the sinergistical environment of educational process of higher
educational establishment; self-perfection is professional meaningful qualities of future specialists in the
context of professional self-organization. It is marked an author, that professional self-organization of
future teachers of physical education is integral-dynamic education, which is directed on active self
creation itself as a teacher and incarnate in the awareness of meaningfulness of motivation of conduct,
accumulation of professional knowledges, formed of abilities and skills from self-organization, selfperfection
and self-organization of personality qualities, successful planning, controlling and correction of
independent educational activity and realized in efficiency of professional growth.