У статті акцентовано акмеологічний підхід особистісно-професійного самовдосконалення суб’єкта педагогічної діяльності засобами самопізнання, розкрито основні напрями "акме" досягнень особистості педагога в його професійному зростанні, представлені рівневі інтегративні характеристики особистісно-професійного самовдосконалення в контексті акмеологічних інваріантів професіоналізму. Розкрита специфіка акмеологічного підходу в інтеграції наукових знань із психології, філософії освіти, педагогіки, соціології, синергетики у взаємозв’язку об’єктивних і суб’єктивних складників розвитку людини. Окреслено мету та головне завдання, наголошено необхідність створення методологічного інструментарію, який давав би змогу виявляти рівень особистісно-професійних досягнень суб’єктів педагогічної діяльності в контексті акмеології. Підкреслено роль об’єктивної самооцінки як внутрішнього регулятора індивідуального ресурсу сил педагога, спрямованого до системного самовдосконалення.
В статье акцентирован акмеологический подход личностно-профессионального самосовершенствования субъекта педагогической деятельности средствами самопознания, раскрыты основные направления "акме" достижений личности педагога в его профессиональном росте, представлены уровневые интегративные характеристики личностно-профессионального самосовершенствования в контексте акмеологических инвариантов профессионализма. Раскрыта специфика акмеологического подхода в интеграции научных знаний психологии, философии образования, педагогики, социологии, синергетики во взаимосвязи объективных и субъективных составляющих развития человека. Подчеркнута необходимость создания методологического инструментария, позволяющего выявить уровень личностно-профессиональных достижений субъекта педагогической деятельности. Акцентировано значение объективации самооценки как внутреннего регулятора индивидуального ресурса сил разумно мыслящего педагога, устремленного к системному самосовершенствованию.
The article deals with acmeological approach to the personal and professional self-improvement of a subject of pedagogical activity on the basis of self-cognition; here are described basic directions of the "acme"-achievements of the teacher’s personality in his professional growth, performed the integrative characteristics of the personal and professional self-improvement in accordance with the acmeological invariants of professionalism. Here is discovered the specificity of the acmeological approach in integration of scientific knowledge in psychology, philosophy of education, pedagogics, sociologics, synergetics in interrelation of objective and subjective components of human development in the educational environment. The purpose and the main task in the context of acmeology is outlined, the stress is made to the need of creating methodological tools for the identifying the level of personal and professional of a subject of pedagogical activity.