DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 9 (11-12) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23324
Title: Інтегративний підхід до організації іншомовного середовища в умовах закладу дошкільної освіти
Other Titles: An integrative approach to the organization of a foreign language environment in terms of pre-school education establishments
Authors: Волощенко, Н. О.
Мордоус, І. O.
Keywords: інтеграція
інтегративний підхід
іншомовне середовище
комунікативно-мовленнєва компетентність
integration
integrative approach
foreign language environment
communicative and speech competence
Issue Date: 2018
Publisher: «Видавництво «Гілея»
Citation: Волощенко, Н. О. Інтегративний підхід до організації іншомовного середовища в умовах закладу дошкільної освіти = An integrative approach to the organization of a foreign language environment in terms of pre-school education establishments / Н. О. Волощенко, І. O. Мордоус // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 9 (11-12) : педагогічні науки. – С. 121-131.
Abstract: В сучасній педагогічній науці існують різні підходи до організації освітнього середовища в закладах дошкільної освіти і, зокрема, до організації іншомовного середовища. Більшість педагогів притримуються традиційних підходів до формування іншомовної мовленнєвої компетентності дошкільників (З.Футерман, О.Негневицька, В.Пла-хотник, Т.Шкваріна, О.Рейпольська та ін.) В деяких наукових доробках представлений і інший підхід до організації навчально-виховного процесу, інтегрований (Н.Гавриш, К.Крутій, Т. Поніманська та ін.). Але питання формування комунікативно-мовленнєвої компетентності іноземною мовою на засадах інтеграції залишається практично не висвітленим і потребує детального дослідження.
In modern pedagogical science there are various approaches to the organization of the educational environment in pre-school education establishments and, in particular, in the organization of a foreign language environment. Most teachers adhere to traditional approaches to the formation of foreign language speech activity of preschoolers (Z. Futerman, O. Nehnevytska, T. Shkvarina, V. Plakhotnyk, O. Rei-polska). In some scientific revisions, a different approach to the organization of the educational process, integrated (K. Krutii, N. Havrysh, T. Ponimanska), is presented. But the questions of the communicative and speech competence formation of a foreign language based on integration remain practically not covered and require detailed research.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23324
Appears in Collections:Випуск 9 (11-12)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloschenko.pdf355.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.